همکاری چهارشنبه‌سوری با مرگ، چرا؟

همکاری چهارشنبه‌سوری با مرگ، چرا؟

تعداد جان‌باختگان چهارشنبه سوری امسال در مقایسه با ده سال گذشته بی‌سابقه بود، طوری‌که مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور از مصدوم شدن ۲۸۱۷ نفر، جان باختن ۱۹ نفر و نزدیک به ۱۷۰ مورد قطع عضو خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سعید معدنی، جامعه شناس گفت: «بعد از انقلاب به اشتباه این سنت را ممنوع کردند. خاطرم هست در دهه ۶۰ مانند سنت قدیمِ ایرانی، مردم آتشی روشن می‌کردند و از روی آن می‌پریدند، اما جلوی این اتفاق گرفته شد، حتی یک گروهی باورشان شد که این ممنوعیت مبارزه با آتش پرستی یا باستان گرایی و احیای مجدد دین است، درصورتی‌که هیچ ربطی نداشت، یعنی مردمی که برای چهارشنبه‌سوری شادی می‌کردند قبل از آن از سر نماز و مسجد آمده بودند. بایستی دوباره خانواده‌ها به سنت‌های خودشان برگردند و چهارشنبه‌سوری را با همان روش آرام برگزار کنند، این سنت یک فرهنگ است و نفی و علیه هیچ دینی نیست، اگر این نگاه در مسئولان ما وجود داشته باشد طوری‌که پای خانواده‌ها به مراسم باز شود و چهارشنبه‌سوری را لذت‌بخش‌تر انجام بدهند می‌شود تا حدودی جلوی اتفاقات اخیر را گرفت اما نمی‌شود کامل از بین برد.»

متن کامل این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

پست بعدی

تاکید مجدد ستاد کرونا بر آموزش حضوری مدارس؛ پیک هفتم کرونا در کمین عادی انگاری

ش مارس 19 , 2022
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح برخی نکات مطرح شده در جلسه صبح شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ستاد ملی کرونا پرداخت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس شیر اوژن، در توئیتی نوشت: عادی انگاری ممکن است منجر به افزایش مجدد بیماری در کشور شود. پس نه هراس، نه عادی انگاری. اقامتگاه‌ها، سینماها و مراکز تجمعات موکدا به سامانه «ایران من» متصل باشند و فروش بلیت بر اساس استعلام سامانه باشد. ضرورت آمادگی تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت برای کمک رسانی به سایر نقاط کشور در ایام پیش رو و موج‌های احتمالی بعدی. در سفرهای خارجی، علاوه بر کنترل ۲ دوز واکسن، آزمایش منفی هم لازم است. تاکید مجدد بر اهمیت آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها و جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی و آموزشی. بیشتر بخوانید: رقابت کرونا و تصادف در گرفتن جان مردم تغییر رنگ‌بندی کرونایی کشور در آستانه نوروز؛ شهرهای پرخطر را بشناسید ۴۷۲۳۱

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000