بازگشت هراس به بازار/ طلا ریخت

بازگشت هراس به بازار/ طلا ریخت

اقتصادنیوز نوشت: طلا تا میانه معاملات روز جمعه، ۲۴ دلار از ارزش خود را نسبت به روز قبل از دست داد تا به نزدیکی مرز ۱۹۷۰ دلاری ریزش کند.

طلا هفته ای پر نوسان را پشت سر گذاشت و طی این هفته پرماجرا تا نزدیکی فتح قله تاریخی قیمتی خود نیز پیش رفت. ادامه آتش جنگ در اوکراین مهم ترین پشتوانه صعودی طلا بود که سبب شده بود تا طلا به قیمت ۲۰۷۰ دلاری برسد. قیمتی که از ماه آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.

اما بسیاری از تحلیلگران در انتظار توقف این روند صعودی بودند. به طور کلی در بازارها بر این باورند که عوامل صعودی ژئوپلیتیکی و مروبط به تنش و نااطمینانی عمر کوتاه تری نسبت به عوامل کلان اقتصادی دارند. طلا در هفته که گذشته تا میانه روز جمعه در حدود ۰.۲ درصد بازدهی هفتگی داشته است و به نظر می رسد فعلا تمرکز طلا به سوی نرخ بهره فدرال رزرو بازگشته است.

تحلیلگران در روز جمعه بر این باور بودند که هر چند مجددا ترس از افزایش قریب الوقوع نرخ بهره سبب برگشتن طلا به زیر مرز ۲ هزار دلاری شده است، اما هر گونه افزایش دامنه جنگ در اوکراین که منجر به افزایش نااطمینانی در بازارها و کاهش ریسک پذیری سرمایه گذاران شود، می تواند دوباره طلا را به سوی هزاره سوم قیمتی خود روانه کند.

موضعی که اکنون سرمایه گذاران در آن قرار دارند ترکیبی از حفط سود هفته های اخیر خود و همچنین انتظار برای ادامه تحولات در اوکراین است. یکی از این عوامل مربوط به سیاست و دیگری مربوط به وضعیت اقتصاد آمریکا و جهان است. تحلیل گران از مدت ها پیش در این باره گفته اند که آنچه در بلند مدت تکلیف قیمت طلا را مشخص خواهد کرد، به احتمال زیاد موارد مربوط به سیاست های فدرال رزرو دیگر بانک های مرکزی بزرگ دنیا از جمله بانک مرکزی اروپا است.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

ترانه علیدوستی در جشنواره سانتا باربارا/ عکس

ج مارس 11 , 2022
ترانه علیدوستی که این‌روزها به‌خاطر نمایشِ فیلم «اورکا» در جشنواره سانتا باربارا، در کالیفرنیای آمریکا حضور دارد، با یک عکس، صفحه اینستاگرامش را به روز کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «اورکا» از جمله آثار راه یافته به سی و هفتمین جشنواره سانتا باربارا در کالیفرنیای آمریکاست. سحر مصیبی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000