کنعانی مقدم: دستورات خودرویی امروز رییس جمهور لازم اما ناکافی است

کنعانی مقدم: دستورات خودرویی امروز رییس جمهور لازم اما ناکافی است

ایرنا نوشت: دبیرکل حزب سبز با تاکید بر این که پیش شرط موفقیت در خودروسازی شکستن انحصار است گفت: دستورات رییس جمهور در بازدید سرزده خود از شرکت ایران خودرو می‌تواند تاحدودی شرایط بحرانی صنعت خودرو را حل کند اما اساس کار هنوز دچار اشکالاتی است.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا با اشاره به بازدید سرزده رییس جمهور از شرکت ایران خودرو و هشت دستور آیت‌الله رییسی برای تحول در حوزه خودرو گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید و ابلاغ کردند که تمام طرح‌ها و اقدامات باید پیوست عدالت داشته باشد چراکه عدالت محوری یکی از مسایل مهم است.

وی افزود: عدالت زمانی اتفاق می‌افتد که انحصار از خودروسازی و یا هر کالای دیگری برداشته شود تا زمانی که انحصار وجود دارد عملاً بحث عدالت کاملا متنفی است. باتوجه به این که خودروسازی‌های ما انحصاری هستند عملا به طور جدی در این زمینه نمیتوانیم بحث عدالت محور داشته باشیم.

کنعانی مقدم ادامه داد: دستورات امروز رییس جمهور در بازدید سرزده خود از شرکت ایران خودرو می‌تواند شرایط بحرانی صنعت خودرو را تا حدودی حل کند اما اساس کار هنوز دچار اشکالاتی است.

کنعانی مقدم:دستورات رییس جمهور تاحدودی مشکل صنعت خودرو را حل می‌کند/انحصار خودروسازان باید شکسته شود

بیشتر بخوانید:

دبیرکل حزب سبز ایران بار دیگر تاکید کرد: تا زمانی که انحصار خودروسازان شکسته نشود و بازار باز نشود و اجازه رقابت را ندهیم همه این بحث ها و دستورات بیشتر جنبه مسکن دارد و راهکاری را نمی‌تواند برای دراز مدت تعیین کند بنابراین پیش شرط موفقیت خودروسازی در ایران شکستن انحصار است. تا زمانی که این انحصار وجود دارد این دستورالعمل‌ها بیشتر مسکنی برای جلوگیری از نارضایتی مردم است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: برای برداشتن انحصارات هم دولت و هم مجلس با اختیاراتی که دارند باید اجازه دهند که خودروسازان مختلف وارد ایران شوند. کشورهای مختلفی که می توانند مسیر را برای ورود خودروهای با کیفیت و الکترونیکی و هیبریدی باز کنند.

وی تاکید کرد: خودروسازان ما باید به سمت بالا بردن کیفیت برود و به جای این که روی عدد تولید مانور دهند روی کیفیت کار کنند که بتوانند در بازارهای خودروسازی حداقل در منطقه ورود پیدا کنند و صادرات داشته باشند.

۲۱۲۱۹

پست بعدی

نماینده مجلس : دولت نباید هزینه‌ سوءمدیریت ایران خودرو و سایپا را بپردازد / بازدید رئیسی هشدار جدی به مدیران خودروسازی بود

چ مارس 2 , 2022
ایرنا نوشت: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید هیات مدیره قوی مدیریت شرکت‌های خودروسازی را بر عهده داشته باشد که متاسفانه مدیریت این مجموعه‌ها نیز انحصاری است. احمد امیرآبادی با اشاره به بازدید رییس جمهوری از مجموعه ایران خودرو گفت: دولت باید سریعا سهام خود در ایران خودرو و سایپا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000