نماینده مجلس : غربگرایان داخلی از تحولات اوکراین عبرت بگیرند

نماینده مجلس : غربگرایان داخلی از تحولات اوکراین عبرت بگیرند

فاس نوشت: عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: درس عبرت تحولات اوکراین این است که وقتی کشوری توان دفاعی و امنیتی خود را به قدرت‌های غیرقابل اعتماد گره بزند که در شرایط سخت پشت او را خالی می‌کنند، به چنین وضعیتی می‌رسد.

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر اوکراین اظهار داشت: وضعیت فعلی کشور اوکراین آینه عبرتی برای همه کشورها و ملت‌هاست که از اتفاقات روزهای اخیر درس بگیرند.

وی ادامه داد: کشور اوکراین بعد از فروپاشی شوروی سابق به استقلال رسید و طی سال‌های پس از آن تا حدودی به وضعیت باثبات اقتصادی، امنیتی و دفاعی دست یافت، اما با وقوع انقلاب رنگین در سال ۲۰۰۴ که با دخالت آمریکایی‌ها به وقوع پیوست، به سمت آمریکا و غرب گرایش پیدا کرد و به تدریج شرایطی رقم خورد که نه تنها استقلال خود را حفظ نکرد، بلکه تمام توان هسته‌ای خود را نیز با پذیرش شروط آمریکا و غرب از دست داد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به همین علت، کار این کشور به جایی رسید که با دخالت آمریکایی‌ها یک هنرپیشه طنز را به عنوان رئیس جمهور این کشور بر سر کار آوردند و حالا هم با تحریکاتی که آمریکا و ناتو انجام داده‌اند، اوکراین را به عنوان عاملی برای تحریک روسیه و بی‌ثباتی در منطقه تبدیل کرده‌اند که منجر به واکنش روسیه شده است.

کریمی تأکید کرد: فارغ از تمام مسائلی که بین دو کشور اوکراین و روسیه می‌گذرد که به خودشان مربوط است، اما درس عبرت تحولات اوکراین این است که وقتی کشوری توان دفاعی و امنیتی خود را به قدرت‌های غیرقابل اعتماد گره بزند که در شرایط سخت پشت او را خالی می‌کنند، به چنین وضعیتی می‌رسد.

واکنش نمایندگان مجلس به جنگ روسیه علیه اوکراین

بیشتر بخوانید:

وی خاطرنشان کرد:‌ اوکراین با وجود آنکه چندین سال پیگیر الحاق به ناتو بود، در نهایت کارش به جایی رسید که نه تنها در این پیمان پذیرفته نشد و اعضای ناتو هم به کمکش نیامدند، بلکه توان دفاعی او نیز عملاً به تحلیل رفت و امروز دستش خالی ماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسائل درس عبرتی است برای غربگراهای داخلی که سالیان سال بر طبل تضعیف توان دفاعی کشورمان می‌کوبیدند و این افراد باید بدانند توان دفاعی مستقل ما عامل بازدارنده در برابر تهدیدات بیرونی است.

کریمی گفت: این جریانات که دائماً با هشتک‌های مجازی و سخنرانی‌های غیرمجازی به مسائل امنیتی و دفاعی کشور کنایه زده‌اند، حالا باید در حرف‌ها و مواضع‌شان تجدیدنظر اساسی کنند و به خودشان بیایند و به مردم توضیح بدهند.

۲۱۲۳۱

پست بعدی

نماینده محلس : پذیرفتنی نیست ،کارگر مالیات بدهد اما بازیگران و سلبریتی‌ها معاف از مالیات باشند

ی فوریه 27 , 2022
فارس نوشت: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: معافیت مالیاتی بازیگران و سلبریتی‌ها قابل توجیه نیست و تبعیضی آشکار علیه کارگران و مشاغل سخت است که مستمر مالیات می‌دهند. سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 8 اسفند) مجلس شورای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000