تخلفات آیین نامه ای قالیباف صدای یک نماینده را درآورد

تخلفات آیین نامه ای قالیباف صدای یک نماینده را درآورد

منیبان نوشت: نماینده مردم قم در مجلس نسبت به تخلفات آیین نامه ای قالیباف در اداره مجلس اعتراض کرد.

درپی درخواست های مکرر ذوالنور برای تذکر آیین نامه ای به رئیس مجلس و عدم اجابت وی، ذوالنور مجبور شد برای جلوگیری از نقض مکرر قانون آیین نامه داخلی مجلس توسط رئیس مجلس، بدون بلندگو و با صدای بلند تذکر خود را بیان کند که جمعیتی هم از نمایندگان در تایید و یا آرام کردن وی اجتماع کردند.

ذوالنور خطاب به قالیباف اظهار داشت:

۱)طبق ماده ۱۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس سوگند یاد کرده اید که به آیین نامه عمل کنید.

۲) سوگند یاد کرده اید که که بیطرف باشید و سوگیری نکنید.

۳) شما فقط انتظام و اداره جلسه را به عهده دارید و نباید سوگیری و در موافقت و یا مخالفت موضوعات از تریبون خود سوئ استفاده کنید.

تخلفات آیین نامه ای قالیباف صدای یک نماینده را درآورد تخلفات آیین نامه ای قالیباف صدای یک نماینده را درآورد

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: ولی شما نسبت به هر مطلب و یا پیشنهادی با سوء استفاده از تریبون در اختیار، سعی می کنید رأی نمایندگان را در جهت اراده خودتان تحت تاثیر قرار دهید، و بخش زیادی از وقت مجلس را می گیرید در حالیکه صحبت موافق و مخالف حق نمایندگانی است که ثبت نام کرده اند و در نوبت صحبت کردن هستند.

ذوالنور اظهار داشت: با این استدلال که وقت کم است اجازه طرح پیشنهادات را به نمایندگان نمی دهید ولی خودتان یکسره و یکجانبه صحبت می‌کنید و وقت و حق نمایندگان را ضایع می کنید.

وی ادامه داد: آقای قالیباف، رییس مجلس در اداره جلسه فقط انتظام، اداره و نقش مبصر را دارد نه نقش یک ژنرال و بقیه نمایندگان سرباز باشند و بله قربان بگویند و پاجفت کنند، در شأن و وظایف نمایندگی همه نمایندگان برابرند، مجلس نماینده و نماینده تر ندارد.

نماینده قم تصریح کرد: چون نظر و اراده و اصرار شما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، دیروز نزدیک به چهار ساعت از وقت مجلس را با غیرعلنی کردن گرفتید. آقای دکتر به شعور نمایندگان احترام بگذارید و اجازه دهید با شنیدن استدلال نمایندگان موافق و مخالف خودشان تصمیم بگیرند نه با صحبتهای جهت دار، خلاف قانون آیین نامه و القائی جنابعالی.

وی افزود: به نماینده ای که برای اخطار قانون اساسی و یا تذکر آیین نامه ثبت نام کرده است ، طبق قانون باید اجازه اخطار و تذکر بدهید ولی به قانون عمل نمی‌کنید و نماینده مجبور است برای جلوگیری از نقض قانون فریاد بزند و نظم مجلس مخدوش گردد.

219

پست بعدی

چند سکانس از تذکرات رهبری به نمایندگان پارلمان | دولت مقابل مجلس کوتاه نیامد

د فوریه 21 , 2022
قرن نو نوشت: رهبر انقلاب در نامه ای به مجلس یازدهمی ها هشدار دادند که تکلیف مالایطاقی به بانک‌ها داده نشود. اما این اولین تذکر ایشان به مجلسی ها نبود و احتمالا آخرین تذکر هم نباشد. در روزهایی که نمایندگان مجلس درحالی بررسی لایحه بودجه 1401 بودند و ماده و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000