واکنش کاربران خبرآنلاین به عرضه اینترنتی برنج و گوشت/ بخشی از خانوارها به اینترنت دسترسی ندارند؛ دولت به فکر چاره دیگری برای کنترل گرانی‌ها باشد

واکنش کاربران خبرآنلاین به عرضه اینترنتی برنج و گوشت/ بخشی از خانوارها به اینترنت دسترسی ندارند؛ دولت به فکر چاره دیگری برای کنترل گرانی‌ها باشد

کاربران خبرآنلاین، نسبت به سیاست دولت برای عرضه اینترنتی کالاهای اساسی و تنظیم بازار این کالاها واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گرانی‌های اخیر در بازار اقلام اساسی مردم باعث شده که این روزها سفره خانوار کوچک‌تر شود؛ این در شرایطی که دولت برای تنظیم بازار و کنترل گرانی‌ها، چند روزی است سیاست توزیع اینترنتی گوشت، مرغ، برنج و سیب‌زمینی را اجرایی کرده است.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که اجرای محدود این سیاست، نمی‌تواند بازار اقلام اساسی را تنظیم کند و دولت باید سیاستی مداوم در این بخش داشته باشد.

با این وجود، در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا دولت می‌تواند با سیاست عرضه اینترنتی در تنظیم بازار کالاهای اساسی موفق باشد؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه جالبی داشتند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: به نظرم چون فراگیر نیست و همه مردم یا دسترسی ندارن یا توان فنی ندارن، در دراز مدت نمی تواند مشکلی را حل کند. پس دولت واقعا چاره جویی کند.

کاربر دیگری عنوان کرد: از چند وقت دیگه همین شرکت های عرضه اینترنتی همدست دلال‌ها می‌شن و فقط به منافع خودشون فکر می‌کنند.

کاربری متذکر شد: با واردات برنج ،تخم مرغ و سیب زمینی مشکل حل نمی‌شود.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: ریشه گرانی از کجاست؟ از خلق پول هست.چرا خلق پول می کنند؟ تا بتوانند کسری بودجه دولت رو جبران کنند. تا زمانی راهکارهایی که اکثر کشورهای دنیا انجام دادن را انجام ندن اجناس هر سال گرون و گرونتر میشه زیرا با خلق پول، عرضه پول بیشتر میشه و متعاقب اون قیمت کالاها بیشتر میشه. مقصر اصلی گرونی ها دولت ها هستند. لذا قیمت گذاری که در 43 سال گذشته انجام شده نتوانسته مشکلی رو حل کنه.

کاربری تصریح کرد: اول اینکه جنس رو می‌بینیم ومی‌خریم سرمون کلاه میره. این که ندیده می‌خریم چی می‌خواد بشه. دوم همین الان بعضی فروشگاه‌های اینترنتی رو ببینید قیمتی که عرضه می‌کنند بالاتر از بازار است.به علاوه اینکه هزینه حمل هم اضافه می‌شه.

کاربر دیگری عنوان کرد: مگه نمی بینید؛ همه دنیا دارند اینترنتی تورم را مهار می کنند.

کاربری متذکر شد: دستکم نظارت بر این نوع عرضه راحت‌تر انجام می‌شود.

کاربر دیگری عنوان کرد: در اقتصاد بیمار ما این کارها مفید نیست. توجه داشته باشیم اکثر خانوادها و مردم به راحتی به اینترنت و موبایل و کامپیوتر دسترسی ندارند. مشکلات کشورما در همه امور به هم ربط دارد. این کارها فقط یک عده سود می‌برند که شاید هم احتیاجی نداشته باشند.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

«جیرانِ» حسن فتحی، انتظار آفرین در گام نخست

د فوریه 14 , 2022
نخستین قسمت از سریال «جیران» حسن فتحی تا حد خوبی یادآور همان شکل و شمایل از فیلمنامه‌نویسی و فیلمسازی است که از او در روزهای خوب فیلمسازی و سریال سازی‌اش به خاطر داریم. چرا؟ فتحی در گام نخست این اثر تازه‌اش کاملا روان و بی‌اضافه کاری موفق شده تا جهان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000