بهینه سازی فضای انباربا قفسه بندی انبار

بهینه سازی فضای انباربا قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار یکی از اصلی ترین کارهایی است که مدیران یا صاحبان کسب و کار، با هر نوع محصولی باید در اولویت کارهای خود قرار دهند. چرا که ذخیره سازی محصولات به صورت بهینه، تاثیر شگرفی در صرفه جویی هزینه های انبار، سهولت بارگذاری و برداشت محصولات و در نهایت افزایش امنیت کارکنان به همراه خواهد آورد.

شرکت اوژن سیستم جهان یکی از شرکت های تولید کننده سیستم های قفسه بندی انبار، راه حل هایی را جهت بهینه سازی قفسه بندی انبار به شما ارائه می دهد، تا بتوانید انتخاب مناسبی را جهت طراحی و قفسه بندی انبار خود داشته باشید.

از فضای عمودی انباراستفاده کنید

استفاده از فضای عمودی انبار با قفسه بندی صنعتی، می تواند یکی از راهکارهایی باشد که نیاز شما به مکان جدید را مرتفع گرداند.

اما در قفسه بندی انبار به صورت عمودی چالشی وجود دارد، اینکه ممکن است به ماشین آلات یا لیفتراک جهت دسترسی به کالاها و اقلام روی قفسه انبار نیاز پیدا کنید که بخواهید روی آن سرمایه گذاری کنید.

در هر صورت در مقایسه با جابجایی و افزایش اجاره ساختمان یا اجاره انبار به منظور افزایش فضا، همچنان سرمایه گذای روی خرید لیفتراک و ماشین آلات، جهت جابه جایی محصولات بین قفسه بندی انبار، ارزشمند می باشد. چرا که در نهایت شما می توانید به هر جایی که جابه جا شدید، آن ها را به همراه خود ببرید.

قفسه بندی انبار را تغییر دهید

زمانی که چیدن و بارگیری اقلام و کالاها به صورتی ناکارآمد است، یک انبار کوچک با قفسه بندی نامناسب می تواند حتی کوچکتر هم احساس شود. اما به عنوان مثال با تغییر استراتژی قفسه بندی پالت یا قفسه پانل راک به سمت سیستم قفسه بندی راهروی باریک، می توانید فضای اضافی و کارایی مورد نیاز را با تعادل مناسب هزینه و کاربردی بودن پیدا کنید.

سیستم بازیابی را تغییر دهید

بازیابی خودکار می‌تواند زمان برداشت اقلام را تسریع کند و خطری را که با پیمایش قفسه‌های بسته پالت به وجود می‌آید کاهش دهد. به عنوان مثال، جدیدترین سیستم‌های قفسه شاتل می‌توانند به سرعت پالت‌ها را از وجه انتخاب بارگیری کنند آنها را برگردانند و به شما امکان می‌دهند که از فضای انبار بیشتری برای ذخیره‌سازی استفاده کنید، زیرا بیشتر از همان سطح از فضای راهرو را برای لیفتراک‌ها نیاز ندارید.

5 عامل مهم در انتخاب قفسه بندی انبار

استفاده از سیستم قفسه انبار مناسب کلید مدیریت صحیح موجودی است. مدیریت موثر موجودی خود بسیار مهم است تا بتوانید با بازار پرشتاب همراه شوید.

گزینه های قفسه بندی انبار ضعیف می تواند عملیات انبار شما را کاهش دهد. نه تنها بهره وری به خطر می افتد، بلکه ایمنی و رفاه کارکنان شما نیز به خطر می افتد. به عنوان یک صاحب انبار، طبیعی است که روزانه با چالش های مختلف مقابله کنید. اما به سادگی با به روز رسانی سیستم قفسه بندی خود، می توانید به مشکلات روزمره رسیدگی کنید و باری را که حمل می کنید آسان کنید.

سیستم قفسه بندی یک راه حل ذخیره سازی است که می تواند برای نیازهای شما سفارشی شود. برای حمل اقلام در سطوح مختلف طراحی شده است. این به شما کمک می کند فضای کف را صرفه جویی کنید، در حالی که به شما امکان می دهد کالای بیشتری در انبار خود ذخیره کنید. همچنین به شما کمک می کند تا موجودی خود را راحت تر سازماندهی کنید.

برای اینکه بتوانید سیستم قفسه بندی انبار مناسبی را انتخاب کنید، در زیر به عومل تاثیرگذار در انتخاب قفسه بندی انبار پرداخته ایم.

1. فضا

هر شرکت تولید کننده قفسه بندی انباری باید طول، ارتفاع و عرض فضای انبار شما را بداند. اگر سقف شیبدار باشد، دانستن حداقل و حداکثر ارتفاع نیز مفید خواهد بود.

یک انبار می تواند از نظر شکل و اندازه متفاوت باشد. شما باید به دنبال راه هایی باشید تا بتوانید فضایی را که دارید به حداکثر برسانید. همیشه نمی توانید به یک انبار بزرگتر نقل مکان کنید، اما می توانید انتخاب های هوشمندانه ای برای قفسه بندی انبار خود داشته باشید. سیستم قفسه بندی پالت مناسب از فضای کف به خوبی استفاده می کند و حتی مقداری را آزاد می کند تا کارکنان شما بتوانند به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

2. وزن و اندازه

آیا می دانید که سیستم قفسه بندی انبار صنعتی شما تا چه وزن و مقدار حجمی را می تواند تحمل کند؟ دانستن این موضوع به شرکت تولید کننده قفسه انبار، کمک خواهد کرد تا یک سیستم قفسه بندی انباری را ایجاد کند تا تمام قابلیت های مورد نیاز انبار شما را با اعمال نظر مهندسی خود به صورت بهینه طراحی کند.

3. عملکرد

قفسه بندی انبار شما برای چه کاری استفاده خواهد شد؟ مشتریان ما اغلب از طیف وسیع قفسه های موجود شگفت زده می شوند و ممکن است در جایی که شما یک شکل از قفسه بندی پالت را به عنوان تنها گزینه پیش بینی می کنید، ما بتوانیم چندین نوع دیگر را ارائه دهیم.

نحوه تصمیم گیری شما برای بازیابی و سازماندهی کالاها نیز بر انتخاب شما برای سیستم قفسه بندی پالت تأثیر مستقیم می گذارد. بسته به نیاز خود می توانید بین روش اول ورود، اولین یا اولین ورود، آخرین خروج یکی را انتخاب کنید. سیستم ذخیره سازی شما باید به شما امکان دهد روش بازیابی دلخواه خود را به راحتی پیاده سازی کنید. اگر از لیفتراک استفاده می کنید، باید فضای کافی برای قرار دادن آنها وجود داشته باشد.

4. چیدن و بارگیری

به توانایی سیستم قفسه بندی برای گنجاندن طیف وسیعی از کالاها فکر کنید. آیا سیستم های قفسه بندی خودکار مورد نظر شما قادر به انجام این کار هستند؟ یک سیستم قفسه بندی انبار همه کاره همچنین به شما کمک می کند تا کارهای تعمیر و نگهداری را به حداقل برسانید زیرا فقط باید به دنبال یک نوع ماده باشید.

ظرفیت ذخیره‌سازی یکی از معیارهای کلیدی موفقیت برای هر سیستم قفسه‌بندی انبار است، اما به حداکثر رساندن ذخیره‌سازی به بهای افزایش بار و زمان برداشت یک اقتصاد نادرست است. شکل برداشت و بارگیری که انتخاب می‌کنید تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد، از جمله ماهیت محصول، فاسد شدنی بودن آن، فضای موجود، لیفتراک‌های موجود و غیره. نکته کلیدی یافتن تعادل مطلوب بین عوامل فوق است.

5. بودجه

هزینه سیستم قفسه بندی انبار بسته به نوع، مواد و مقدار مورد نیاز شما می تواند متفاوت باشد. در حالی که در نظر گرفتن بودجه هنگام مقایسه دیگر گزینه های قفسه بندی انبار بسیار مهم است، تنها به قیمت نگاه نکنید. همیشه به شرایط انبارداری خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که سرمایه گذاری درستی انجام می دهید. همچنین اگر نمی‌توانید گزینه‌ای را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند، می‌توانید به دنبال داشتن یک سیستم ذخیره‌سازی سفارشی باشید. یک تامین کننده حرفه ای سیستم های قفسه بندی صنعتی می تواند با شما همکاری کند تا این امکان را فراهم کند.

حرف آخر

شرکت اوژن سیستم جهان، یکی از بزرگ ترین و معتبرترین شرکت هایی است که در تولید انواع قفسه بندی انبار، قفسه بندی موزه ایی و قفسه بایگانی ریلی در ایران حرف اول را می زند. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب قفسه بندی انبار را داشته باشید، با کارشناسان متخصص اوژن با شماره های 02188838838 – 02188309044 تماس حاصل نمایید.

پست بعدی

برنامه‌ریزیِ برپایی نمایشگاهی از شاهکارهای یوهانس ورمیر

ش دسامبر 4 , 2021
ایسنا نوشت: موزه ملی آمستردام قصد دارد بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار یوهانس ورمیر، نقاش نامدار هلندی را در چند سال آینده برپا کند. عجیب نیست که موزه‌های سراسر جهان نمایشگاه‌هایی با موضوع یوهانس ورمیر، هنرمندی که نقاشی‌های صمیمانه‌اش، زندگی روزمره قرن هفدهم علاقه‌مندان به هنر را مسحور کرده است، برگزار کنند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000