پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ از زبان سخنگوی ارتش

پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ از زبان سخنگوی ارتش

ایسنا نوشت: سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تشریح پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ در دریای عمان برای مردم ایران و نیز کشورهای دوست و دشمن پرداخت.

امیر شاهین تقی‌خانی در رابطه با رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در دریای‌ عمان به برنامه «رویداد» رادیو گفت و گو اظهار کرد: ارتش و مجموعه نیروهای مسلح همواره باید آماده باشند و در واقع حفظ و ارتقای این آمادگی، ضمانتی برای صلح پایدار در کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است. برای دستیابی به این آمادگی، باید نسبت به به‌روز رسانی آموزش ها توجهی ویژه نماییم و بهترین صحنه برای تمرین این آموزش، رزمایش است که مبتنی بر صحنه های واقعی طراحی شده و شکل می گیرد و سربازان و درجه داران و افسران و امیران ما به تناسب و جایگاه مسئولیت خود، در این رزمایش سهیم هستند.

وی با اشاره به صدها رزمایشی که ارتش تا امروز انجام داده است، افزود: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ با حضور بخش هایی از نیروی زمینی، هوایی و دریایی در سواحل مکران تا عمق دریای عمان و مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند و استان های جنوبی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز شده است.

تقی‌خانی ادامه داد: در این رزمایش در پی آنیم تا سلاح و تجهیزات ایرانی و بومی را آزمایش کرده و تاکتیک هایی که توسط عزیزان در ارتش متناسب با تهدیدات طراحی شده را بیازماییم.

وی تکیه به نیروهای جوان و سنجش عرصه های راهبردی و تاکتیکی را از دیگر اهداف این رزمایش برشمرد و افزود: ماموریت اصلی این نیروها، دفاع از استقلال و تمامیت ارزی است و الحمدالله در تمرینات گذشته تا امروز نمونه های خوبی را از آمادگی روحی و رزمی در مجموعه ارتش داشته ایم. طراحی یک رزمایش مبتنی بر واقعیت، کاری دشوار است، خاصه اینکه در این رزمایش تمام گلوله های استفاده شده و نیز بمب و سلاح ها، جنگی است و هیچ سلاح و گلوله مشقی نداریم.

تقی‌خانی همچنین این رزمایش را میدانی و عملیاتی دانست که دو گروه در آن فعالیت دارند که یکی مهاجم و دیگری مدافع هستند. همچنین هیئت داوران ایجاد وضعیت های مختلف کرده تا آمادگی نیروها را بسنجند.

وی این رزمایش را شامل جنگ های هوانیروز، اشراف اطلاعاتی، ارزیابی پهپادها، نیروهای زیرسطحی و … دانست و خاطرنشان کرد: این رزمایش چند پیام هم دارد که نخست برای مردم شریف ایران است تا اطمینان و اعتماد بیشتری به نیروهای مسلح داشته باشند. پیام دوم برای کشورهای دوست و مسلمان منطقه است تا بدانند امنیت این نقطه به دست کشورهای منطقه تامین می شود و نیازی به نیروهای فرا منطقه ای نداریم.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هشداری هم برای دشمنان داریم تا مراقب باشند هرگونه فکر نابخردانه در مورد جمهوری اسلامی و مرزهای ایران عزیز نکنند؛ چرا که ارتش و نیروهای مسلح با آمادگی کامل، در صدد پاسخگویی بر خواهند آمد.

23219

پست بعدی

دستور نایب رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای رسیدگی به سیل در منطقه بابلسر

ی نوامبر 7 , 2021
ایسنا نوشت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون عمران خواست که هیاتی را برای رسیدگی به وضعیت سیل در منطقه بابلسر مشخص کند. علی اصغر باقرزاده در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم منطقه حوزه انتخابیه به دلیل صبر و بردباری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000