پشت پرده سکوت وزیرپیشنهادی اطلاعات درباره ادعاهای جنجالی اعضای جبهه پایداری /چند وزیر رای اعتماد نمی گیرند؟

پشت پرده سکوت وزیرپیشنهادی اطلاعات درباره ادعاهای جنجالی اعضای جبهه پایداری /چند وزیر رای اعتماد نمی گیرند؟

مهر نوشت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزیر پیشنهادی اطلاعات در پاسخ به اتهامات وارده باید اسناد طبقه بندی شده را افشا می‌کرد اما برای امنیت نظام سکوت کرد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب مورد تخریب برخی همکاران قرار دارد و موضوعاتی در مورد سابقه وی مطرح شد که درست و دقیق نبود.

نماینده مردم نیشابور، خطیب را فردی متواضع و با اخلاق خواند و گفت: وزیر پیشنهادی اطلاعات نتوانست در مورد اتهاماتی که خطاب به وی مطرح شد پاسخ دهد زیرا باید اطلاعات طبقه بندی شده را مطرح می‌کرد و سکوت کرد.

وی تصریح کرد: خطیب به عنوان چهره ای خدوم و زحمتکش در برقراری امنیت و در عین حال چهره‌ای منطقی، اثرگذار به دور از کندروی‌ها و تندروی‌ها در جامعه اطلاعاتی شناخته شده است و باید رأی قاطعی از مجلس کسب کند تا وزیر اطلاعات بتواند با اقتدار در صحنه داخلی و خارجی مطرح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارداشت: وزیر پیشنهادی اطلاعات به خاطر تواضع، اخلاق‌مداری و رعایت ملاحظات مربوط به امنیت نظام امکان دفاع از خودش در مورد اتهامات وارده را در صحن علنی پیدا نکرد. اما در جلسات کمیسیون ها به صورت مفصل از خودش دفاع کرده است.

وی از نمایندگان خواست با رأی اعتماد قاطع از وزیر پیشنهادی اطلاعات حمایتی معنادار داشته باشند.

کابینه پیشنهادی تحول‌گرا است

مهر نوشت،

محمدجواد عسگری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، در مورد رأی اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی، گفت: نمایندگان مجلس دارای سوابق اجرایی قوی هستند و هر کدام در حوزه های اجرایی صاحب نظر می‌باشند،از این رو بررسی برنامه‌ها و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در صحن مجلس بسیار جدی در جریان است.

وی با بیان اینکه نگاه وزرای پیشنهادی عملیاتی، تحول گرا و اجرایی است،افزود: باید تضمین بگیریم که وزرای پیشنهادی به وعده‌ها و برنامه‌های خود عمل می کنند.

نماینده مردم داراب در مجلس با اشاره به اینکه مجلس به دنبال تعامل با دولت برای حل مشکلات مردم است، اظهار داشت: مجلس و دولت انقلابی برای حل مشکلات مردم دست به دست هم خواهند داد. مردم گله مند هستند و مشکلات اقتصادی آسیب جدی به سفره مردم وارد کرده است.

پشت پرده سکوت وزیرپیشنهادی اطلاعات درباره ادعاهای جنجالی اعضای جبهه پایداری /چند وزیر رای اعتماد نمی گیرند؟

فقط یک وزیر رای اعتماد کسب نمی کند

ایسنا هم نوشت،

محمدجواد آرین منش، با بیان اینکه احتمالا فقط وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد نگیرد، اظهار کرد: سایر وزرا از مجلس رأی می گیرند، البته برخی وزرای پیشنهادی بیش از۲۰۰ رای می آورند اما برخی دیگر مثل وزیر تعاون یا بهداشت رای حداقلی بدست می آورند، اما به هر حال مجلس یا دولت تعامل حداکثری خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی مجلس و دولت، اکثر وزرا رای اعتماد کسب می کنند. وقتی ۲۰۰ نماینده مجلس از رییسی برای حضور در انتخابات دعوت می کنند، صلاحیت وزرای پیشنهادی هم با رویکردی مثبتی در مجلس بررسی می شود.

آرین منش همچنین درباره انتقادات مطرح شده به روزمه برخی وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: از سویی شعار جوان‌گرایی مطرح می شود اما از آن سو می گویند چرا برخی وزرا رزومه طولانی ندارند؟کسی که مدرک دکترا گرفته یعنی ۳۰ سال تحصیل کرده و الان۴۰ سال دارد، بنابراین نباید توقع داشت که سابقه مدیریتی طولانی داشته و همه مراحل مدیریتی را طی کرده باشد.این خواسته غیرممکنی است. راهکار این است که در کنار این وزرای جوان، از مشاوران و معاونان مجرب استفاده شود تا جوانی و تجربه در کنار هم قرار بگیرند.

27215

پست بعدی

تعجب نکنید، خشکی صبحگاهی مفاصل طبیعی است؟

چ آگوست 25 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کارشناسان می‌گویند اگر صبح، هنگام بیدار شدن از خواب سفتی در عضلات بدن احساس می‌کنید، شرایطی طبیعی دارید. احساس نوعی سفتی در بدن و به نوعی انقباض هنگام صبح کاملا عادی است اما بسیاری از مردم در مورد دلیل این احساس آزاردهنده، بی اطلاع هستند. براساس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000