کرونا، عامل کاهش نرخ زاد و ولد در ایتالیا

60c085b4a7891_60c085b4a7895 همه گیری بیماری کووید-۱۹ روند کاهشی نرخ تولد در ایتالیا را تشدید کرده است.

اکنون نرخ تولد در ایتالیا به پایینترین سطح خود از سال ۱۸۶۱ میلادی رسیده و از بحران مالی سال ۲۰۰۸ هر ساله کاهش داشته است.

در حال حاضر این تصور وجود دارد که همه گیری بیماری کووید-۱۹ به دلیل تاثیرات مخرب آن بر وضعیت مالی مردم این کشور و تاثیر آن بر میزان طلاق، این روند را تشدید کرده زیرا به خاطر محدودیت ها، زوجین بیشتر زمان خود را در خانه سپری می کنند و وضعیت شغلی مناسبی ندارند.

روند کاهشی نرخ تولد، بحرانی است که در بیشتر کشورهای اروپایی مشاهده می شود و می تواند رشد اقتصادی، سیستم بازنشستگی و خدمات عمومی را تهدید کند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در این میان ایتالیا که دارنده دومین جمعیت مسن جهان است و رکود اقتصادی طولانی مدت در آن، موجب شده ۱۰ درصد از جمعیتش به خارج از کشور مهاجرت کنند به مراتب از سایر کشورهای اروپایی آسیب پذیرتر است.

پست بعدی

شمار مبتلایان به کرونا در هند از ۲۹ میلیون نفر گذشت

چ ژوئن 9 , 2021
شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۷۴ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۶۹ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۷۶۲ هزار و ۸۸۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۵۸ میلیون و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000