ضرورت تغییر در بودجه بندی نظام سلامت

ضرورت تغییر در بودجه بندی نظام سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر ضرورت تغییر در بودجه بندی نظام بهداشت و درمان کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل کوهپایه زاده، با عنوان این مطلب که وابستگی به موضوع بهداشت در نظام سلامت به ویژه در همه گیری کرونا موجب شد تا مسئولان توجه بیشتری به مسائل بهداشتی نسبت به قبل داشته باشند، گفت: این یک فرصت است که در سال ۱۴۰۰ باید برای نهادینه کردن بهداشت از آن بهره برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تلاش ما همیشه این بوده با وجود همه کمبودهای مالی از شبکه‌های بهداشت و درمان حمایت کنیم.

کوهپایه زاده با بیان اینکه نقش بهداشت باید حمایتی باشد، افزود: کرونا نشان داد اگر نظام بهداشتی قوی نباشد، هزینه کردن در درمان پول حرام کردن است و نتیجه مطلوب هم نصیب ما نمی‌شود. واقعیت این است اگر هر میزان در حوزه بهداشت هزینه کنیم، نتیجه آن در سلامتی مردم دیده می‌شود.

وی با اشاره به نشست‌های برگزار شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، گفت: بودجه بندی در نظام بهداشت و درمان باید تغییر کند و از شاخص تخت بستری به سمت شاخص میزان ارائه خدمت برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: کارگروهی با مدیریت دکتر عشرتی برای حوزه بهداشت به همراه سایر صاحب نظران و دست اندرکاران خواهد شد تا در قالب یک تیم کارشناسی، روش‌های بودجه بندی بر اساس نیازهای بهداشت تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح روش تنظیم بودجه می‌تواند مسیر حرکتی ما را هموارتر کند و موجب شود، خدمات روان تر به مردم ارائه شود.

کوهپایه زاده در ادامه با بیان اینکه برنامه جامع علمی فناوری در ماه‌های نخست سال ۱۴۰۰ تدوین می‌شود، افزود: این برنامه مسیر هشت ساله دانشگاه را تعیین می‌کند و توسعه شبکه‌های بهداشت و درمان بر اساس آن برنامه ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات مدیریتی احتمالی پس از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰، تاکید کرد: هشتاد درصد برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ باید در شش ماه ابتدایی به اتمام برسد.

کوهپایه زاده با اشاره به عدم تحقق بودجه طرح تحول سلامت در ۱۵ ماه گذشته، گفت: توجه به تولیدات فناورانه می‌تواند بخشی از کسری‌های منابع مالی را مترفع کند؛ در سال ۱۳۹۹ خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه فناوری دورخیز خوبی داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان با بیان اینکه مشارکت‌های اجتماعی و همکاری‌های بین بخشی در طرح شهید سلیمانی متبلور شد، اظهار کرد: از طرح شهید سلیمانی حتی بعد از ریشه کن شدن کووید ۱۹ غافل نشوید، می‌توانیم آورده‌های این طرح را باز هم در مسیر دیگری که نیاز است، سازماندهی کنیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

گول رنگ‌ها را نخورید/ عید را با سفر مرگ تلخ نکنیم

ج مارس 19 , 2021
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی به مناطق زرد و آبی، از مردم درخواست کرد که گول رنگ ها را نخورند. به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سوری، با بیان اینکه نباید گول رنگ‌ها را خورد، گفت: مردم پس از گذشت یک سال از شیوع ویروس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000