عملیات جدید ترکیه علیه جدایی طلبان مسلح کُرد

سیاسی/ بین الملل 602120b7ca02d_602120b7ca02f وزارت کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد، این کشور یک عملیات جدید با هدف مقابله با تحرکات جدایی طلبان کرد در مناطق جنوبی آن به اجرا در آورده است.

وزارت کشور ترکیه تاکید کرد، بالغ بر ۱۶۰۰ پرسنل ژاندارمی، پلیس و گاردهای روستایی در ۹۶ تیم در راستای عملیات "ارن- ۸ آمانوسلار" بسیج شدند.

این عملیات استان‌های عثمانیه، هاتای و غازی آنتپ را که همگی هم مرز با شمال غرب سوریه هستند در بر می‌گیرد.

هدف از اجرای این عملیات پاکسازی منطقه از حضور پ.ک.ک و نابودی مخفیگاه‌های تروریست‌ها در کوهستان‌های منطقه عنوان شده است. این علاوه بر هفت عملیات ضد تروریستی دیگر جاری در استان‌های عمدتا کرد شرقی ترکیه است.

گفتنی است سلسله عملیات‌های ارن از مدتی پیش به منظور پاکسازی مناطق کوهستانی جنوب و شرق ترکیه از لوث گروه‌های تروریستی آغاز شده است.

آنکارا حدود ۴۰ سال است که با گروه‌های کرد، به ویژه حزب چپ‌گرای کارگران کردستان (پ.ک.ک) درگیر جنگ بوده و آنها را متهم به دست زدن به کمپین‌های تروریستی که تا کنون جان ده‌ها هزار تن را گرفته، کرده است. حدود ۱۵ درصد از جمعیت ترکیه کرد هستند و آنکارا فورا با هر گونه بلندپروازی جدایی طلبانه آنها برخورد می‌کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

"هفت درجه" با بیش از ۲میلیون بازدید، پرمخاطب‌ترین برنامه‌ی اینترنتی فجر ۳۹ شد

د فوریه 8 , 2021
حواشی روز چهارم، پنجم و ششم جشنواره و مصاحبه‌ی اختصاصی با نازنین فراهانی، روح الله حجازی و محسن قصابیان را در برنامه امروز ببینید. برنامه سینمایی "هفت درجه"، ویژه برنامه مشترک سه رسانه خبر فوری، تی وی پلاس و سلام سینما با اجرای پدرام ابدان، محمدحسین سرو و مهدی سلیمانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000