دلایلی که سکونت در محله مهران را جذاب می کند

60118a80e1a94_2021-01-27_19-15 بازار مسکن پویا و پر رونق، صرفا با اعمال سیاست های محرک و مشوق توسط متولیان تصمیم گیر این بخش در دولت، به وجود نمی آید.

بخش خصوصی، موتور محرک بازار مسکن؛

بازار مسکن پویا و پر رونق، صرفا با اعمال سیاست های محرک و مشوق توسط متولیان تصمیم گیر این بخش در دولت، به وجود نمی آید. در حقیقت توسعه بازار مسکن، با ایجاد بستری که سرمایه گذاران را به سمت تولید مسکن جذب کند و مردم نیز بتوانند راحت و ارزان به خرید خانه بپردازند، ایجاد می شود. به این صورت که دولت، با تسهیل در ارائه مجوزهای مختلف، مسیر تولید و تامین مالی را هموار کرده و بخش خصوصی را به افزایش ساخت و ساز تشویق کند.

بخش خصوصی، بازوی مردمی توسعه بازار مسکن؛

در سه سال اخیر، با پدیدار شدن آسیب های رکود چند ساله در بخش مسکن و عوامل متعدد اقتصادی، شکاف قیمت املاک و توان مالی مردم برای خرید خانه، عمیق تر شد و عرضه و تقاضا را به شکل غیرقابل باوری از تعادل خارج کرد. کاهش این فاصله در شرایط کنونی که اقتصاد با رکود درگیر است، کمی دشوارتر از شرایط عادی بوده و باید با اعمال سیاستهای محرک، بخش خصوصی را برای افزایش فعالیت های تولیدی کمک کرد تا این بخش بسیار مهم، با استفاده از پتانسیل خود مردم ساماندهی شود.

گفتنی است این تقویت و تحرک پذیری، در نهایت به بستری شفاف برای معاملات نیاز دارد تا بتوان روی روند بازار نظارت دقیق کرد و جلوی افزایش یکباره و بیش از حد قیمتها را در مرحله عرضه گرفت. این مهم را می توان با اعمال سیاستهای مالیاتی، فقط برای فعالانی که معاملات مسکن را به صورت سوداگرانه انجام می دهند کنترل کرد. از سوی دیگر شفافیت در معاملات، آن هم پیش از انعقاد قرارداد می تواند خود مردم را به بهترین ناظران بازار تبدیل کند. چراکه با نظارت مردم بر معاملات، متقاضیان از انجام معاملات مسکن با قیمت بیش از ارزش واقعی ممانعت می کنند و در نهایت کنترل بازار را خود مردم به دست می گیرند.

شفافیت و آگاهی، سرعت و کیفیت معاملات ملکی را به همراه دارد؛

شایان ذکر است مدتهاست این شفافیت، در سامانه های تخصصی مشاورین املاک ایجاد شده و پیش از انجام معامله، مردم و فعالان این بخش می توانند روی قیمتهای پیشنهادی مالکان و فروشنده ها نظارت داشته باشند. این مهم را سامانه دانش بنیان اینپین با بهره گیری از بروزترین تکنولوژی روز دنیا و هوش مصنوعی ایجاد کرده تا در بستری شفاف، سه ضلع معامله ملکی یعنی متقاضی، مشاور املاک و مالک با هم آشنا شده و وارد مذاکره شوند. به این صورت علاوه بر اینکه مردم انتخاب و مذاکرات آگاهانه ای برای خرید یا اجاره املاک خواهند داشت، سرعت انجام معاملات نیز افزایش چشمگیری پیدا می کند.

گفتنی است این سرعت و کیفیت در معاملات مسکن، با افزایش اطلاعات مردم نسبت به مشخصات محله های مختلف نیز روی می دهد. از این رو در ادامه مشخصات یکی از محله های بسیار جذاب تهران، به نام مهران را بررسی کرده ایم که در ادامه می خوانید:

مهران، محله ای آرام در غرب تهران؛

یکی از مهمترین مولفه های تشخیص محله مناسب سکونت، بررسی جایگاه اجتماعی و امنیت و آسایش آن منطقه است. اما اینکه چگونه می توان این مهم را تشخیص داد، مبحثی است که در ادامه به برخی از نکات مهم آن می پردازیم. گفتنی است ساکنین قدیمی تهران، راحت تر می توانند با قدم زدن در یک محله و مقایسه شاخصه های آن با سایرمناطق شهر، برداشت کلی از جایگاه اجتماعی آن داشته باشند. شاخصه هایی که در نگاه نخست می تواند میزان شلوغی و تردد مردم در محله، نوع شهرسازی و نظم کوچه ها، نظافت محیط، نزدیکی مراکز تجاری و یا تفریحی بزرگ و نوع معماری خانه ها باشد.

شایان ذکر است این شاخصه هایی است که در نگاه نخست، می تواند دید کلی از شرایط محله ارائه دهد و برای شناخت کافی، گفت و گو با ساکنین و شنیدن تجربه های آنها، می تواند کارسازتر باشد. در این راستا محله مهران را می توان یکی از خوش نشین ترین محله های غرب تهران که امنیت و آرامش بسیاری دارد، دانست. مهران که در منطقه 5 تهران واقع شده، در میان بزرگراه های شهید ستاری، آیت الله حکیم و اشرفی اصفهانی قرارگرفته که این مهم تردد با خودروی شخصی را بسیار آسان می کند. از این رو مولفه های نخست که خرید آپارتمان در مهران را جذاب می کند، در این محله وجود دارد.

اما چه دلایلی می تواند خرید آپارتمان در مهران را در اولویت های نخست متقاضیان قرار داده و خانواده ها را به سکونت در این محله ترغیب کند؟ گفتنی است مهران در کنار آرامش و امنیت، به واسطه نزدیکی به مراکز تجاری متعدد در این منطقه از غرب تهران، محله ای مناسب برای جوانان و خانواده هایی که خرید را جزو شاخصه های انتخاب خود می دانند، به شمار می رود.

شایان ذکر است خرید آپارتمان درمهران برای خانواده هایی که فرزندانشان به گذراندن وقت خود در آموزشگاه یا باشگاه های ورزشی اهمیت می دهند نیز می تواند گزینه ای مناسب باشد. چرا که در نزدیکی این محله، بسیاری از معتبرترین مراکز ورزشی و آموزشی تهران قرارگرفته است.

قیمت خرید یا اجاره آپارتمان در مهران؛

مدنظر داشته باشید دو محله به نام مهران در تهران وجود دارد. یکی در منطقه 4 که حوالی سیدخندان واقع شده و دیگری محله مورد نظر ما که در منطقه 5 قرار گرفته است.

گفتنی است خرید آپارتمان در مهران به واسطه جذابیت هایش، خواهان زیادی دارد. از این رو صعود قیمت املاک این منطقه، بیشتر از محله های مجاورش بوده است. به طوری که در ابتدای سال 92، هر متر مربع آپارتمان مسکونی قدیمی ساز، نزدیک به 3 میلیون و 740 هزار تومان خرید و فروش می­شد. این نرخ تا اردیبهشت 97 با شیب ملایمی صعود کرد و به 7 میلیون و 710 هزار تومان رسید.

در نهایت پس از فراز و نشیب­های متعدد، قیمت خریدآپارتمان در مهران با افزایش ناباورانه­ای روبرو شد و درپایان آبان ماه سال 99، به حدود 35 میلیون تومان رسید.

شایان ذکر است نرخ اجاره آپارتمان در مهران نیز با توجه به متراژ، نوع ساخت، و سایر مولفه هایی که در قیمت ملک تاثیرگذار است، تغییر می کند. اما در مجموع نرخ اجاره املاک در مهران، با درصد بسیارکمی از محله های مجاورش بیشتر است.

شایان ذکر است تمام این شاخصه ها باعث شده خرید یا اجاره آپارتمان درمهران، با تقاضای زیادی مواجه شود که با در نظر گرفتن کاهش ساخت و ساز در سالهای اخیر، پیدا کردن خانه ای که با تمام سلایق و نظرات متقاضی همسو باشد، دشوار است. البته بهتر است بگوییم دشوار بود. چرا که سامانه اینپین با در نظر گرفتن تمام نیازهای متقاضی، فایل های متناسب با کاربر را معرفی می کند.

اینپین، همراه همیشگی مردم و مشاورین املاک؛

گفتنی است این پروسه را هوش مصنوعی اینپین، با دقت و سرعت بسیار زیاد انجام می دهد که در این بازه زمانی، این تسریع در انتخاب و انجام معامله ملکی، می تواند منافع مالی بسیاری برای متقاضی به همراه داشته باشد. از این رو بهره گیری از سامانه اینپین برای تمام متقاضیان خرید، اجاره یا فروش املاک، ارزش افزوده های بسیاری به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر مشاورین املاک معتبر و فعال سراسر تهران، می توانند از طریق سامانه اینپین با انبوهی از متقاضیان واقعی ملکی وارد مذاکره شوند و فعالیت های خود را با سرعت بیشتری افزایش و کسب و کار خود را توسعه دهند. هم اکنون می توانید به راحتی با وارد کردن واژه "inpin" در مرورگر خود و یا دریافت اپلیکیشن اینپین از بسترهای ارائه برنامه، وارد سامانه شده و از خدمات متنوع آن بهره مند شوید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کارفرمایان حاضر به محاسبه هزینه سبد معیشت کارگران نیستند

چ ژانویه 27 , 2021
رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار گفت: هر عددی که بر سر آن توافق شود، نمی‌تواند از عدد حداقلی یعنی از ۷ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان کمتر باشد و آمارهای تورمی دی ماه نشان می‌دهد که این عدد باید بیشتر از ۹ میلیون تومان باشد. فرامرز توفیقی درباره آخرین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000