رهبر جمهوریخواهان سنا کوتاه آمد

سیاسی/ بین الملل 600fd3a00f143_600fd3a00f145 رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا اعلام کرد با توافق اشتراک قدرت با دموکراتها موافقت کرده و از درخواستهای خود که برای چند روز جلوی فعالیت سنا را گرفته بود، عقب نشینی کرده است.

چاک شومر دموکرات که هم اکنون به لطف رای کامالا هریس، معاون رئیس جمهور برای شکست نتیجه مساوی در رای گیری‌ها تبدیل به رهبر اکثریت سنا شده و میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواهان سنا بر سر درخواست مک‌کانل مبنی بر این که دموکرات‌ها باید آستانه ۶۰ رأی سنا برای تایید اکثر قوانین اساسی را حفظ کنند، اختلاف داشتند.

اما حالا مک‌کانل پذیرفته که الزاما آستانه ۶۰ رای برای تصویب قوانین در سنا لحاظ نشود.

جاستین گودمن، یک سخنگوی شومر در بیانیه‌ای گفت: ما خوشحالیم که سناتور مک کانل کوتاه آمده و دست از درخواست مضحکش برداشت. ما مشتاق به سازماندهی سنا طبق کنترل دموکراتها و شروع به انجام مسائل بزرگ و جسورانه برای مردم آمریکا هستیم.

در سالهای اخیر حد نصاب ۶۰ رای برای تصویب قوانین سبب شد که سنا در قبال قوانین عمده، تقریبا دچار توقف شود.

در حالی که کامالا هریس نمی‌تواند در هر نشست سنا حضور یابد، رهبران دو حزب اصلی سنا مشغول بحث بر سر یک سازوکار مدیریت فعالیتهای روزمره مشابه با توافقی که به هنگام آخرین تقسیم مساوی کرسی‌ها در سنا در ده دهه پیش منعقد شد، بوده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونای برزیلی در ایالات متحده

س ژانویه 26 , 2021
اولین مورد ابتلا به کروناویروس برزیلی در ایالات متحده شناسایی شد. مقامات محلی در ایالت مینه سوتای آمریکا اعلام کردند: اولین مورد از سویه جهش یافته کروناویروس که به تازگی در برزیل شناسایی شده در این ایالت نیز مشاهده شده است. دپارتمان سلامت مینه سوتا در اطلاعیه ای اعلام کرد: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000