درخواست تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل

سیاسی/ بین الملل 600438c5e89b9_2021-01-17_16-46 ایران به همراه کشورهای لیبی، کومور، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی، سومالی، پرنسیب، نیجر، کنگو و زیمبابوه در معرض محرومیت از حق رای هستند.

به دنبال بدهی بیش از ۱۶ میلیون دلاری ایران در پرداخت حق عضویت در سازمان ملل دبیر کل سازمان ملل در نامه ای اعلام کرده ایران به همراه ۹ کشور دیگر حق رای در مجمع عمومی ملل متحد نخواهند داشت.

در میان این ۱۰ کشور غالبا فقیر آفریقایی بیشترین میزان بدهی متعلق به ایران است.

ایران به دلیل تحریم های مالی و بانکی آمریکا قادر به جابجایی منابع مالی خود در بانک های خارجی نیست و به همین خاطر از سال ۲۰۱۸ دیون و حق عضویت خود را به سازمان ملل پرداخت نکرده است.

بدهی ایران بیش از ۱۶ میلیون دلار است.

بر اساس بند ۱۹ منشور ملل متحد اگر سازمان ملل تشخیص دهد عدم پرداخت حق عضویت کشورها خارج از حیطه اختیارات و کنترل کشور مقروض است این سازمان میتواند کشور مقروض را از تعلیق حق رای مستثنی کند.

با این حال در نامه ۱۳ ژانویه آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل تاکید شده ایران به همراه کشورهای لیبی، کومور، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی، سومالی، پرنسیب، نیجر، کنگو و زیمبابوه به دلیل عدم پرداخت حق عضویت برای مدت بیش از ۲ سال در معرض محرومیت از حق رای هستند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

درگذشت ناگهانی دبیر خبر روزنامه همشهری

ی ژانویه 17 , 2021
شیده لالمی، دبیر اجتماعی روزنامه همشهری دار فانی را وداع گفت. نیلوفر قدیری، مدیر مسئول روزنامه همشهری با تایید خبر درگذشت شیده لالمی، تاکید کرد که هنوز جزئیات دقیقی از علت فوت این روزنامه نگار به آنها اعلام نشده است. قدیری درباره شیده لالمی و سوابق کاری و حرفه ای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000