ابراز تاسف دمشق از تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزار دست کشورهای متخاصم

سیاسی/ بین الملل 5ff5359a7b999_5ff5359a7b99c معاون وزیر خارجه سوریه از تبدیل شدن سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم ابراز تاسف کرد.

بشار الجعفری در یک سخنرانی در شورای امنیت گفت: برخی کشورهای غربی هستند که ثبات ده ها کشور عضو شورای امنیت را از بین برده، خاک آنها را اشغال و ثروت های این کشورها، نفت، آثار باستانی و منبع روزی مردمشان را غارت می کنند.

وی افزود: سوریه به مساله منع گسترش و خلع سلاح های کشتار جمعی متعهد است و یکی از طرفها در همه توافق های امضا شده برای جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی است.

الجعفری خاطرنشان کرد که سوریه استفاده از سلاح های شیمیایی و سایر سلاح های کشتار جمعی را در هر زمان، مکان، توسط هرکسی و در هر شرایطی محکوم می کند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: درخواست سوریه جهت ارسال یک هیات متخصص و مستقل برای تحقیق در مورد حادثه خان العسل به مذاق کشورهای حامی سازمان های تروریستی خوش نیامد وآنها دست به تشویش و فریب اذهان عمومی برای پوشاندن استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی کردند.

وی نسبت به تبدیل سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی و تیم های آن به ابزاری در دست کشورهای متخاصم که منجر به صدور گزارش هایی فاقد پایین ترین استانداردهای اعتبار، حرفه ای بودن و عینیت هستند، ابراز تاسف کرد.

این مقام سوری گفت: کشورهای غربی از سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی به عنوان ابزاری برای اتهام زنی، توجیه حمله به سوریه و تکمیل آنچه که با سرمایه گذاری در تروریسم و تحمیل اقدامات اقتصادی اجباری نتوانستند به دست آورند، استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سوریه فشارهای غرب برای وادار کردن سازمان منع تسلیحات شیمیایی و کشورهای عضو آن به تصویب پیش نویس قطعنامه فرانسوی-غربی که مدعی تعهد به توافق منع سلاح های شیمیایی است محکوم می کند.

الجعفری تاکید کرد که هر تصمیمی از طرف سازمان منع تسلیحات در مورد حوادث الطامنه سیاسی است و هدف آن این است که سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم، تروریست ها و حامیان مالی آنها را تبرئه و جنایاتشان را لاپوشانی کند."

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹

چ ژانویه 6 , 2021
حواشی توقیق کشتی کره ای، آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی، بحث درباره مصوبات و طرح‌های اخیر مجلس و… از تیترهای مطبوعات امروز است. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000