واکنش اتحادیه اروپا به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران/ این اقدام انحراف قابل ملاحظه‌ای از توافق هسته‌ای است

سیاسی/ بین الملل 5ff3188407761_5ff3188407763 اتحادیه اروپا به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم که به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است واکنش نشان داد.

اتحادیه اروپایی مدعی شده است که این اقدام ایران انحراف قابل ملاحظه‌ای از توافق هسته‌ای است.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت امروز (دوشنبه) از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد خبر داد و گفت: «از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد».

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کرد که مدیرکل آژانس در صدد است اعضای شورای حکام آژانس را در جریان جدیدترین تحولات غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران با عادی‌سازی برجام، برگشت پذیر است

د ژانویه 4 , 2021
سیاسی/ بین الملل نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی گفت، غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران قابل پیش‌بینی بود و در صورت عادی شدن اوضاع برجام، قابل بازگشت است. «میخاییل اولیانوف» روز دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: «اینکه ایران اعلام کرد به غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد ادامه می‌دهد، خبر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000