واکسن روسی کرونا ۹۵ درصد موثر اعلام شد

5fbcf9e8775cd_5fbcf9e8775cf

امروز توسعه‌دهندگان واکسن کروناویروس روسیه موسوم به واکسن "اسپوتنیک وی" (Sputnik V) گفتند که براساس تجزیه و تحلیل دوم میان دوره‌ای داده‌های آزمایش بالینی واکسن مذکور ۹۵ درصد مؤثر است.

وزارت بهداشت روسیه، مرکز تحقیقات دولتی گامالیا و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) در بیانیه‌ای اعلام کردند که این داده‌ها بر اساس داده‌های اولیه و ۴۲ روز پس ازتزریق اولین دوز به داوطلبان به دست آمده است.

بر اساس بیانیه‌ای که در حساب رسمی اسپوتنیک وی در توییتر منتشر شد، زدن دو دوز از واکسن مذکور برای هر فرد در بازارهای بین‌المللی کمتر از ۲۰ دلار هزینه خواهد داشت و برای شهروندان روسیه رایگان است.

"کیریل دیمتروف"(Kirill Dmitriev) رئیس صندوق ثروت حاکمیت امروز گفت: قیمت واکسن به طور قابل توجهی پایین‌تر از دیگر واکسن‌های کروناویروس با سطح کارایی مشابه است. مسکو قصد دارد سال آینده بیش از ۱ میلیارد دوز از واکسن مذکور را در داخل و خارج کشورش تولید کند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چرا دندان‌ به گرما و سرما حساس است؟

س نوامبر 24 , 2020
ممکن است شما هم این موضوع را تجربه کرده اید که دندان‌ها با خوردن خوراکی خیلی گرم یا سرد و همچنین در هوای سرد دچار درد می‌شود. این ناراحتی به عنوان حساسیت دندان شناخته می‎شود و حتی ممکن است بعضی افراد بعد از مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000