مسجدالاقصی در عربستان است!

سیاسی/ بین الملل 5fafe43e782c0_2020-11-14_17-35 در راستای تبیلغات رسانه‌های سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس این بار نویسنده روزنامه عکاظ منکر وجود مسجدالاقصی در قدس اشغالی شده است.

«اسامه یمانی» روزنامه نگار سعودی در روزنامه «عکاظ» وابسته به آل سعود مقاله‌ای در مورد مسجد الاقصی منتشر کرد و مدعی شد: «آنگونه که در قرآن ذکر شده، مسجدالاقصی در قدس اشغالی نیست».

اسامه یمانی در مقاله خود مدعی شد: دلیل اینکه بسیاری از مردم بر این باورند که مسجدالاقصی در فلسطین اشغالی واقع شده این است که بسیاری از کتاب‌های تاریخی و تفسیری نوشته اند که مسجدالاقصی در قدس اشغالی واقع شده است.

این نویسنده سعودی ادعا کرد: مسجد الاقصی که پیامبر اکرم (ص) در مورد آن سخن گفته در منطقه «الجعرانه» میان مکه و طائف واقع شده و در فلسطین اشغالی نیست.

وی در ادامه ادعا‌های واهی خود افزود: مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی نیست؛ همانطور که در زمان ماموریت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و در دوره خلفای راشدین با این نام نبوده است. بیت المقدس یک شهر و مسجدالاقصی یک مسجد است.

یمانی پس از یک روایت طولانی و تلاش برای اثبات اینکه مسجد الاقصی، اولین قبله مسلمانان نبوده، ادعا کرد: «بر اساس گزارش پیشینیان روشن است که در مورد اولین قبله مسلمانان در بیت المقدس اتفاق نظر وجود ندارد».

وی افزود: عبدالملک بن مروان گنبد مسجد صخره را در سال ۶۹۱ هجری قمری بنا کرد؛ چراکه مردم به دلیل ممانعت از انجام حج به مکه، شکایت داشتند و عبدالله ابن زبیر مسجد صخره را ساخت و مردم را به این مسجد منتقل کرد تا به جای مکه این مکان را زیارت کنند.

یمانی مقاله خود را با این عبارت به پایان رساند: نتیجه‌ای که از تفاوت میان روایت‌ها و راویان می‌گیریم به دلیل مسائل سیاسی است که به نفع وقایع سیاسی پیش رفته است.

مقاله اسامه یمانی جنجال بزرگی را به وجود آورده؛ به ویژه اینکه وی اولین نویسنده سعودی نیست که تلاش می‌کند تا مکان مقدس قدس اشغالی را انکار کند.

فعالان معتقدند که مقاله یمانی در چارچوب ترویج عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی صورت گرفته که تلاش می‌کند آرمان‌ها و حقوق فلسطین را در هر زمینه‌ای نادیده بگیرد.

یکی از نشانه‌های روشن تلاش‌های عربستان در مسیر عادی‌سازی با صهیونیست‌ها فعالیت رسانه‌ها و نویسندگان سعودی است که در قالب‌های متفاوتی حقوق و آرمان‌های فلسطین را نادیده می‌گیرند تا جایی که مسجدالاقصی را به عنوان اولین قبله مسلمانان انکار می‌کنند.

مقاله اسامه یمانی به عنوان یک اقدام آزمایشی برای سنجیدن افکار عمومی و زمینه چینی برای شکل گیری یک اندیشه جدید در میان ملت عربستان است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش وزیر بهداشت به شایعه استعفا

ش نوامبر 14 , 2020
سیاسی/ دولت وزیر بهداشت گفت: جریان شناخته شده ای، خبر استعفای من را منتشر کرد، اما مردم بدانند اهل خالی کردن صحنه‌ای که به ضرر مردم باشد، نیستم. سعید نمکی در واکنش به خبر استعفا دادنش گفت: ممکن است جایی برای منافع مردم بایستم و چانه بزنم, اما اهل ترک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000