ظریف: وضعیت آینده توافق هسته‌ای بستگی به رفتار آمریکا دارد

سیاسی/ بین الملل 5faace31b63b2_5faace31b63b5 وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص وضعیت برجام با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفت: همه چیز بستگی به نوع رفتار ایالت متحده دارد و ما منتظر اقدامات آنان هستیم.

«محمدجواد ظریف» شامگاه سه‌شنبه و در بدو ورود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به خبرنگاران گفت: وضعیت آتی توافق هسته‌ای بستگی به رفتار ایالات متحده آمریکا دارد.

وی در خصوص پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند اما آنچه حائز اهمیت است رفتارها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.
ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران درباره اهداف سفر به اسلام‌آباد گفت: ما با پاکستان به عنوان یک همسایه بسیار ویژه گفت‌وگوهایی مستمری داریم و این رایزنی‌ها به صورت دوره‌ای ‌انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاخیر در روال گفت‌وگوهای مستمر دو کشور به دلیل پاندمی کرونا گفت: امروز بسیار خرسندیم که مجدداً فرصت سفر به اسلام‌آباد را داریم.

وزیر امورخارجه ایران گفت: موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان را با دوستان پاکستانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: وضعیت جهان اسلام موضوع و نگرانی مشترک تهران و اسلام‌آباد است و هر دو کشور در قبال عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی آن را با حساسیت دنبال می‌کنند.

ظریف افزود: در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان ساعاتی پیش وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

ظریف در این سفر دو روزه با «عمران‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه‌های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دو تصویر منتشر نشده از پشت صحنه‌ی فیلم "سرب"

س نوامبر 10 , 2020
آرش اسلامی فرزند هادی اسلامی بازیگر اصلی فیلم سرب از اتفاقات فیلم می گوید. فیلم سرب، یکی از خاطره‌انگیز و مهم‌ترین فیلم‌های پدر بود. او در این فیلم نقش (نوری)خبرنگاری را بازی می کرد که در روزنامه «مرد امروز » مشغول به‌کار است. آرش اسلامی: مسعود کیمیایی در فیلم‌هایش قانونی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000