گفت‌وگوی ترامپ و بن زاید درباره پیشبرد توافق صلح با تل آویو

سیاسی/ بین الملل 5fdd7a90f0fb5_5fdd7a90f0fb8 رئیس جمهور آمریکا جمعه شب در تماس تلفنی با ولیعهد ابوظبی با وی درباره پیشبرد توافق های صلح اخیر امضا شده میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ در تماس با محمد بن زاید آل نهیان ، ولیعهد ابوظبی به وی به خاطر "پیشرفت" در اجرای توافق نامه های عادی سازی منعقد شده بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تبریک گفت.

طبق بیانیه صادر شده توسط معاون سخنگوی کاخ سفید دو طرف همچنین در طی تماس ، در مورد تعدادی از مسائل امنیتی مورد علاقه مشترک گفتگو کردند.

امارات و بحرین ۱۵ سپتامبر توافقنامه صلح با رژی صهیونیستی را تحت نظارت آمریکا امضا کردند؛ اقدامی که رهبران فلسطینی آن را خیانت و خنجری از پشت به مساله فلسطین توصیف کردند.

از آن زمان هیات هایی تجاری، سیاسی، اقتصادی و نیز گردشگرانی از هر دو طرف اماراتی و اسرائیلی سفرهای متقابل داشته و همکاری هایی در عرصه های مختلف آغاز شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

انتصاب تریتا پارسی ایرانی به عنوان مدیر ارشد امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی

ش دسامبر 19 , 2020
سیاسی/ بین الملل فارین پالیسی نوشت: مترقیان از بایدن خواسته اند که تریتا پارسی را به عنوان مدیر ارشد امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی در نظر بگیرد. پس از آنکه برخی از انتصاب‌های جو بایدن موجب نارضایتی گروه‌های «مترقی» (که به عنوان جریان چپ حزب دموکرات معرفی می‌شوند و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000