شهر راهبردی شوشا در قره باغ را آزاد کردیم

سیاسی/ بین الملل 5fa7c6694ddb3_5fa7c6694ddb6 رییس جمهوری آذربایجان از آزادسازی شهر راهبردی شوشا واقع در قره باغ خبر داد.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در پیامی به مردم کشورش که از طریق شبکه‌های تلویزیونی این کشور بطور زنده پخش شد، گفت که جمهوری آذربایجان پس از فاصله ۲۸ سال دو باره به شوشا بر می‌گردد.

وی با اشاره به نافرجام بودن تلاش های حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ گفت که جمهوری آذربایجان توانست سرزمینهای خود را از روش های نظامی آزاد کند.

شوشا شهری در منطقه مورد مناقشه ناگورنو – قره‌باغ در قفقاز جنوبی است. تا پیش از جنگ قره‌باغ، این شهر یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان بوده‌است. این شهر که به کنسرواتوار آذربایجان مشهور بوده موطن بسیاری از آهنگسازان، هنرمندان موسیقی، شاعران و نویسندگان ارمنی و آذربایجانی است. این شهر همچنین پس از جنگ جهانی اول برای ارمنی‌ها به جهت اقتصادی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده‌است. وجود «کلیسای جامع شوشی» این شهر را از نظر مذهبی نیز برای ارامنه دارای اهمیت ویژه‌ای ساخته‌است. در حال حاضر این شهر در بخش شوشا در جمهوری آرتساخ واقع شده‌است.

ارتفاع این شهر ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح آب‌های آزاد است و دارای مناظر بسیار بدیع کوهستانی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه است.

همچنین به گزارش خبرگزاری آناتولی، علی اف در اظهارات خود گفت: پس از 28 سال صدای اذان در شهر شوشا طنین انداز خواهد شد.

او ادامه داد: در مسیر پیروزی پیش می‌رویم. اگر ارمنستان به درخواست‌هایمان پاسخ ندهد تا آخر خواهیم رفت.

او افزود: خون قربانیان خوجالی بر زمین نماند. انتقام شهدایمان را گرفتیم. انتقاممان را در میدان نبرد گرفتیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عکاس خبری باشگاه خبرنگاران جوان به دلیل عارضه کرونا درگذشت

ی نوامبر 8 , 2020
عکاس جوان سرویس عکس باشگاه خبرنگاران جوان در استان ایلام به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. امید ولی بیگی، اولین عکاس و فعال فرهنگی و رسانه‌ای استان ایلام به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او بعد از ابتلا به این بیماری به علت نامساعد شدن شرایط جسمانی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000