راهنمای سفر به چین

5fa27a8c33e74_2020-11-04_13-25

برای افرادی که سفر و گردش در کشورهای مختلف دنیا درصدر لیست تفریحات‌شان قرار دارد، چین یک مقصد ایده‌آل خواهد بود.

کشور چین یکی‌ از پهناورترین سرزمین‌های دنیا بوده که با بیش ‌از یک میلیارد و 400 میلیون‌نفر، پرجمعیت‌ترین کشور کره‌زمین محسوب‌ می‌شود. جاذبه‌ها و امکانات چین، مسافران با سلیقه‌های مختلف را به‌سوی خود می‌کشاند. درواقع با خرید بلیط چین سفری به بلندای تاریخ را آغاز می‌کنید. این کشور جالب با تاریخ بسیار غنی خود، آثار تاریخی زیادی دارد که برخی ‌از آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. کافی ‌است بلیط هواپیما چین را تهیه کنید تا خود را دربرابر بزرگ‌ترین کاخ تاریخی جهان بیابید یا روی باعظمت‌ترین دیوار دنیا راه بروید. درادامه این مطلب نکاتی را به‌عنوان راهنمای سفر به چین برای شما بازگو می‌کنیم.

تاریخ، خرید، طبیعت
فرقی نمی‌کند اهل تماشای طبیعت بی‌نظیر مناطق مختلف باشید یا عاشق بناهای باستانی، تاجر باشید یا صرفا عاشق خرید و گشت‌وگذار در بازارها، حتی اگر فقط شیفته فرهنگ‌های مختلف و سروکله‌زدن با آدم‌های عجیب و درعین‌حال خونگرم هم هستید، چین بهشت شما خواهد بود. اگر برای دیدن تاریخ، بلیط چین تهیه می‌کنید، باید به این نکته دقت داشته باشید که کشور چین آن‌قدر جاهای دیدنی دارد که احتمالا فرصتی برای سرزدن به همه مناطق پیدا نمی‌کنید. برای مثال با خرید بلیط هواپیما چین به‌مقصد پکن، شما در شهری فرود می‌آیید که شش جایگاه تاریخی‌اش را در فهرست آثار تاریخی یونسکو ثبت کرده و در گوشه‌وکنار آن، حیات یک پادشاهی عظیم پنج‌هزار ساله به‌چشم‌ می‌خورد. برای دیدن جذابیت‌های چین، اولویت‌های خود را مشخص کنید تا انبوه انتخاب‌ها شما را سردرگم نکند. در چین معابد زیادی وجود دارد که دیدن همه آن‌ها، وقت زیادی را از شما می‌گیرد.

شاید با دیدن قیمت اجناس برند کمی جا بخورید چون عموما تصور ما از چین، سرزمینی پر از کالاهای ارزان بوده که بازرگانان برای فروش به ایران می‌آورند؛ ولی با قدم‌زدن در پاساژهای بزرگ، قیمت‌های دورازانتظاری را می‌بینید. چین برای خرید عمده کالا مناسب به‌نظر می‌رسد ولی برای خریدن اجناس به‌صورت تک، شاید نتوانید قیمت دلخواه خود را پیدا کنید. البته این مساله در بازارهای بزرگ و برندفروش صادق است؛ در محله‌های کوچک، قادر به خرید سوغاتی با قیمت مناسب خواهید بود. هیچ‌گاه از چانه‌زدن غفلت نکنید! در کشور چین این کار یک هنر بزرگ به‌شمار می‌رود و به‌طرز غیرقابل‌باوری می‌توانید با چانه‌زنی از فروشندگان تخفیف‌های عجیب‌وغریب بگیرید؛ اما به‌طورکل خرید لوازم الکترونیکی را به شما توصیه نمی‌کنیم. هم‌چنین به تقلبی یا اصالت کالاها توجه کنید.

چنانچه هدف شما از خرید بلیط چین لذت تماشای طبیعت و شکوفه‌های شانگری‌لا باشد، فصل بهار برای سفر و دیدن این زیبایی چشم‌نواز بسیار مناسب خواهد بود. علاوه‌بر اینکه در فصل‌های بهار و پاییز آب‌وهوای مطلوبی را در سفر خود تجربه می‌کنید. بخش قابل‌توجهی از گردشگران نقاط دیدنی را اهالی چینی تشکیل می‌دهند که در ایام تعطیلات رسمی این کشور، تعداد بیشتری برای گردش به نواحی مختلف می‌روند. برای دوری ‌از شلوغی زیاد، حتما تاریخ بلیط هواپیما چین را طوری تنظیم کنید که با تعطیلات ملی و رسمی این کشور تداخل نداشته ‌باشد.

رفت‌وآمد در چین
به‌دلیل فیلترینگ خدمات گوگل، واتس‌اپ، توییتر و… در چین، نصب اپلیکیشن‌های چینی بسیار راهگشا خواهد بود. برای مثال در چین گوگل‌مپ کار نمی‌کند؛ ولی برای پیداکردن راحت مسیرهای‌تان می‌توانید نرم‌افزار Baidu را نصب کنید. برنامه maps.me هم برای پیداکردن مناطق گردشگری شهرهای مختلف چین کاربرد دارد. اپلیکیشن جهانی اوبر برای کرایه تاکسی در چین هم فعالیت می‌کند؛ ولی درصورت عدم تسلط به زبان چینی، برای رسیدن به مقصد با این روش، کار بسیار دشواری را پیش‌روی خود دارید. به‌جای اوبر، DiDi را نصب کنید تا با زبان انگلیسی و محیط کاربری شبیه اسنپ، به‌راحتی، اتومبیل پیدا کنید. برای تردد داخل یک شهر، اگر از تاکسی کمک می‌گیرید، حتما از راننده بخواهید تاکسیمتر خود را روشن کند و مطابق با آن، هزینه تاکسی را بپردازید. حتی‌الامکان پول خرد همراه‌تان داشته‌ باشید؛ چون درصورتی‌که بقیه پول شما را با اسکناس‌های تقلبی بپردازند، به‌دردسر می‌افتید. ولی توصیه ما برای حمل‌ونقل درون‌شهری، استفاده از مترو و اتوبوس است که هم به‌صرفه هستند و هم شما را از ترافیک خیابان‌ها نجات می‌دهند (مترو).

سرزمین چشم‌بادامی‌ها وسعت زیادی دارد و خرید بلیط چین برای سفر به نقاط مختلف این کشور عجایب، کافی نخواهد بود. برای سفر به شهرهای مختلف هم باید برنامه مناسبی برای رفت‌وآمد داشته‌باشید. درصورتی‌که قصد استفاده از پروازهای داخلی را در چین دارید، می‌توانید برای خرید آنلاین بلیط به سایت علی بابا مراجعه کنید. برای صرفه‌جویی در سفر، استفاده از قطارهای سریع‌السیر بین‌شهری تجربه بسیار خوبی بوده و شرایط این قطارها برای جابه‌جایی، مناسب است. البته قطارهای معمولی هم برای جابه‌جایی مسافران دراختیار مردم قرار می‌گیرند. درهرصورت برای خرید بلیط قطار می‌توانید با پاسپورت (درباره مدارک لازم برای پاسپورت بخوانید) خود به ایستگاه قطار مراجعه کنید. راه‌حل دیگری هم برای خرید بلیط قطار وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از برنامه ctrips و پرداخت کارمزد، بلیط را به‌روش آنلاین رزرو کنید؛ سپس اصل بلیط خود را در ایستگاه قطار تحویل بگیرید.

خوردوخوراک در چین
وقتی صحبت از راهنمای سفر به چین به‌میان‌ می‌آید، ناخودآگاه فکر غذا و یافتن خوراکی مناسب در چین، خود را در راس افکار ما جای ‌می‌دهد. ولی برخلاف تصور اکثر مردم باید بگوییم اصلا نگران غذاخوردن در این کشور نباشید. چین با رستوران‌های متنوع حلال و غیرحلال، دیدگاه شما را درباره غذای چینی به‌کلی تغییر می‌دهد. در سراسر شهرهای توریستی چین، اغذیه‌فروشی‌های خیابانی را می‌بینید که با قیمتی مناسب، غذاهای سریع و خوشمزه برای‌تان آماده می‌کنند. رستوران‌های حلال هم با فونتی کوچک و سبزرنگ به‌نام‌های مختلف مانند موسولمانچه یا طعام‌المسلمین، از توریست‌ها پذیرایی می‌کنند.

به‌عنوان توصیه آخر، سعی کنید واحد پول چینی یعنی یوآن را همراه خودتان به چین ببرید. در چین صرافی نیست و اگر نیاز به تبدیل پول داشتید، چند بانک این کار را انجام می‌دهند. البته خود هتل یا فرودگاه هم پول شما را تبدیل می‌کنند. قبل ‌از تبدیل ارز، حتما نرخ‌های تبدیل را مقایسه کنید تا بتوانید پول بیشتری درازای پول خود بگیرید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بهترین معلم خصوصی ریاضی پنجم دبستان و ابتدایی در تهران و کرج

چ نوامبر 4 , 2020
در این مقاله در رابطه با نحوه انتخاب بهترین معلم خصوصی ریاضی پنجم دبستان و مدرس خوب ریاضی پنجم ابتدایی در تهران و کرج توضیح داده شده است. استفاده از کلاس خصوصی برای تقویت پایه ریاضی پنجم دانش آموزان می تواند بسیار مفید باشد. برای اینکه بتوانید بهترین معلم خصوصی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000