گزارش سازمان برنامه و بودجه كشور از هزينه درآمدهاي متفرقه بودجه عمومي

5f9ead6bc08f2_2020-11-01_16-13 سراسر قانون بودجه ۱۳۹۹ و رديف‎هاي آن را كه بگرديد رديفي به عنوان «حساب خاص» نخواهيد يافت چرا كه اساسا چنين رديفي وجود ندارد و اين عبارت صرفا يك عبارت مصطلح در ميان دستندركاران امر بودجه است.

دولت در آخرين نشست خبري خود عنوان كرده است اين اصطلاح، فقط يك بيان لفظي و مبتني بر اولويت بندي است. هدف از بيان آن هم يعني اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي نيمه تمام كه از منظر دولت داراي اولويت هستند و تا پايان سال ۹۹ به اتمام خواهند رسيد. به عبارت ديگر، اين لفظ مربوط به برخي مصارف خاص حائز اولويت است و نه يك حساب خاص يا پولِ در اختيار نهاد رياست جمهوري.

از سوي ديگر لازم به يادآوري است كه تمامي درآمدهاي دولت از محل فروش نفت و … همواره به حساب خزانه ريخته شده و مي‌شود. از اين رو طرح عناويني همچون ايجاد خزانه دوم و سوم براي دولت؛ ادعايي بي اساس بوده و هست.

علي حيدر نوري رئيس امور هماهنگي و تلفيق بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور با بيان اينكه منشاء درآمد پرداخت‌هاي صورت گرفته از محل حساب خزانه، درآمد حاصل از فروش (صادرات) فرآورده‌هاي نفتي سال ۱۳۹۸ است؛ عنوان كرد: اين درآمدها در سال ۹۹ تا كنون طي دو مرحله جمعا به مبلغ ۴۰۰۰ ميليارد تومان به حساب خزانه داري كل كشور واريز شده است.

به گفته وي، از مجموع ۴۰۰۰ ميليارد تومان واريزي، مبلغ ۳۷۵۶ ميليارد تومان براي تامين نقدينگي تخصيص طرح‌ها و رديف‌هاي مصوب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور به شرح جدول ذيل اختصاص يافته است.

اگرچه مبلغ ۱۲۰ ميليارد تومان براي احداث دانشكده فناوري‌هاي نوين از ميان مبلغ ۳۷۵۶ ميليارد تومان مبلغ مذكور طي روزهاي گذشته خبرساز شده است اما اين جدول نشان مي‌دهد كه عمده اين بودجه صرف مهار آبهاي مرزي در مناطق گرمسيري و كمك به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي جهت ارائه خدمات بيشتر به بيماران در دوره شيوع ويروس كرونا شده است. علاوه بر اين ۶۰۰ ميليارد تومان براي كارانه معوق پرستاران و ۵۰۰ ميليارد تومان اعتبارات مقابله با كرونا نيز از همين منبع تامين شده است.

براي دريافت جدول جزئيات پرداخت بودجه ۳۷۵۶ ميليارد توماني مذكور روي فايل pdf ذيل كليك كنيد.

جدول پيوست حساب

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بهمن فرمان‌آرا کرونا گرفت

ی نوامبر 1 , 2020
کارگردان مشهور سینمای ایران به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد. بهمن فرمان آرا به کرونا مبتلا و چندی روزیست با تشخیص دکتر مینو محرز در بیمارستان لاله تهران بستری شده است. به گفته یکی از نزدیکان فرمان آرا حال او مساعد بوده و در حال گذران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000