امام جمعه اصفهان، خودش را تکذیب می‌کند؟!

سیاسی/ سیاست داخلی 5f79c175548ea_2020-10-04_16-05 اظهارنظر چند روز پیش نماینده‌ ولی فقیه در استان اصفهان درباره‌ی «ناامن کردن فضای جامعه» برای افرادی که «کشف حجاب» می‌کنند با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد.

کاربران توییتر با یادآوری پرونده‌ی «اسیدپاشی‌ها در اصفهان» که هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است درباره‌ی احتمال تکرار چنین حوادثی با توجه این اظهارنظر امام جمعه اصفهان هشدار دادند.

روابط عمومی دفتر نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در واکنش به انتقادات مطرح شده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان با آیت‌الله طباطبایی‌نژاد «در خلال گزارشات امنیتی مرتبط با گروه‌های معاند و موارد عدم التزام اخلاقی و شکایات متعدد نسبت به تجاوز به حقوق شهروندی؛ به موردی ویژه در رفتار برخی از گروه‌های سازمان‌یافته و هنجارشکن در اصفهان اشاره شد که این امر نگرانی از بر هم زدن نظم عمومی جامعه توسط عده‌ای اندک در شرایط بهداشتی کنونی را مترتب ساخته بود که آن مورد خاص واکنش آیت‌الله طباطبایی‌نژاد را به دنبال داشت که خطاب به مقامات قضایی و امنیتی، از جمله فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان توقع مردم از پیگیری این موضع و کنترل آن بیان گردید».

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: «برداشت غلط از این مصداق و ایجاد ذهنیت ناصواب برخی از رسانه‌ها باعث شد تا با تقطیع صحبت‌های مذکور، دروغ‌پردازی و القای مطالب خودساخته، افکار عمومی را از موضوعات و مشکلات اصلی کشور منحرف نمایند؛ بدینوسیله دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به عنوان مرجع اصلی اخبار و انتشار نظرات ایشان، نسبت به این موضوع توضیحات مقتضی را ارائه نمود».

بر اساس اطلاعیه‌ی منتشر شده‌ی دفتر امام جمعه اصفهان جمله‌ی جنجالی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد پیرامون «ناامن کردن فضای جامعه» درباره‌ی «گروه‌های سازمان یافته‌ی هنجارشکن» که سبب ایجاد نگرانی در «شرایط بهداشتی کنونی» شده‌اند مطرح شده‌ بود. و جنجال به وجود آمده اخیر ناشی از «برداشت غلط، ایجاد ذهنیت ناصواب، تقطیع صحبت‌ها، دروغ‌پردازی و القای مطالب خودساخته» توسط رسانه‌ها بوده است.

اما واقعیت ماجرا چه بود؟

بخشی از خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده‌ی ولی فقیه در استان اصفهان، «به عنوان مرجع اصلی اخبار و انتشار نظرات ایشان» از دیدار او با جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان به این شرح است: «وی [آیت‌الله طباطبایی‌نژاد] به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان‌ها و پارک‌ها هنجارشکنی کنند».

این بخش از خبر که عبارت جنجالی «ناامن کردن فضای جامعه» در آن هست، در رسانه‌های کشور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بازنشر شده است. عبارتی که در آن خبری از «ناامن کردن فضای جامعه توسط گروهی سازمان یافته در شرایط بهداشتی کنونی» نیست!

از طرف دیگر در حالی رسانه‌ها از سوی دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به «برداشت غلط، ایجاد ذهنیت ناصواب، تقطیع صحبت‌ها، دروغ‌پردازی و القای مطالب خودساخته» متهم شده‌اند که رسانه‌های مختلف همان عبارتی را منتشر کرده‌اند که در متن خبر پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان بوده است؛ خبری که البته این بخش از آن بعد از جنجال اخیر از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد و همینطور پایگاه خبری پلیس حذف شد!

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ابتلای فرزندخوانده مایکل جکسون به PTSD

ی اکتبر 4 , 2020
مدتی پیش پاریس هیلتون هنرپیشه و مدل آمریکایی مدعی شد که در دوران حضور در مدرسه شبانه روزی با سوء رفتار‌هایی بسیار آزاردهنده رو به رو شده است. اکنون فرزندخوانده مایکل جکسون این ادعا را تأیید کرده است. ۱۳ مهر سال پیش پاریس هیلتون مدعی شد که در دوران حضور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000