حمله تروریستی در داغستان روسیه؛ یک کشیش و دستکم ۱۵ نیروی پلیس کشته شدند

مقام‌های داغستان روسیه بامداد دوشنبه در تازه‌ترین آمار از تلفات حمله مسلحانه افراد ناشناس در شهرهای مخاچ‌قلعه و دربند اعلام کردند که یک کشیش و دستکم ۱۵ نیروی پلیس کشته شدند.

حمله تروریستی در داغستان روسیه؛ یک کشیش و دستکم ۱۵ نیروی پلیس کشته شدند/ گروگانگیری ۴۰ نفر در شهر «ماخاچ قلعه» در روسیه/ ویدئو

گروگانگیری ۴۰ نفر در شهر «ماخاچ قلعه» در روسیه

به گزارش رویترز، «سرگئی ملکوف» فرماندار منطقه داغستان در یک پیام ویدیویی در تلگرام گفت: امروز یک روز غم‌انگیز برای داغستان و کل کشور است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به یک کنیسه و یک کلیسا در شهر دربند و حمله به یک مرکز پلیس در مخاچ‌قلعه را برعهده نگرفته است.

به گزارش ایرنا، اما ملکوف بدون ارائه جزئیات گفت: ما می‌دانیم که چه کسانی پشت سازماندهی این حملات تروریستی قرار دارند و چه هدفی را دنبال می‌کنند.

رسانه‌های دولتی روسیه به نقل از مقام‌های امنیتی گفتند که ۲ تن از فرزندان رئیس ناحیه «سرگودقلعه» در مرکز داغستان جزو مهاجمان بودند و رئیس ناحیه نیز بازداشت شده است.

 

ملکوف اظهار کرد که چند غیرنظامیان از جمله یک کشیس ارتدوکس در میان کشته‌شدگان هستند. این کشیس بیش از ۴۰ سال در شهر دربند فعالیت می‌کرد.

به گفته ملکوف، ۶ تن از مهاجمان به ضرب گلوله کشته شدند. اما رسانه‌های خبری به نقل از کمیته ملی ضدتروریسم این آمار را پنج تن اعلام کرد.

ملکوف گفت که از ۲۴ تا ۲۶ ژوئن (۴ تا ۶ تیر ماه) در داغستان عزای عمومی است و پرچم‌ها نیمه‌افراشته و رویدادهای سرگرمی لغو شده است.

در همین حال، رسانه‌ها از تبادل آتش در مرکز مخاچ‌قلعه خبر دادند. همچنین وزارت داخله داغستان خروج از این شهر بندری ۶۰۰ هزار نفری در ساحل دریای خزر را ممنوع کرد.

حملات روز یکشنبه در داغستان سه ماه پس از آن رخ داد که افراد مسلح در حمله به یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو ۱۴۵ نفر را کشتند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

منبع: خبر فوری

پست بعدی

والیبال ایران از آخر، دوم شد

د ژوئن 24 , 2024
مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال با صدرنشینی اسلوونی و پانزدهمی ایران به پایان رسید و هشت تیم‌ برتر به مرحله نهایی صعود کردند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000