تفنگ چینی حماس؛ سلاحی پیشرفته در دست سربازان القسام

اسرائیل در حال بررسی چگونگی رسیدن تجهیزات پیشرفته چینی به جنبش حماس در نوار غزه است. این بررسی در حالی صورت می گیرد که نگرانی تل‌آویو در مورد احتمال «دخالت مستقیم پکن» در جنگ غزه بیشتر و بیشتر می شود.

 روزنامه تلگراف به نقل از یک منبع اطلاعاتی اسرائیلی نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی “تعداد زیادی” از سلاح های چینی را در غزه پیدا کرده است و اکنون سوال سازمان های اطلاعاتی اسرائیلی این است که آیا این سلاح ها مستقیماً از چین به دست حماس رسیده اند یا واسطه هایی تسلیحات را از چین به غزه برده اند؟

منبع اطلاعاتی اسرائیلی اظهار داشته است که کشف مقادیر فراوان سلاح های چینی در غزه یک غافلگیری بزرگ برای اسرائیل بوده، چرا که روابط اسرائیل با چین قبل از آغاز جنگ اخیر “بسیار خوب” بوده است. این منبع اسرائیلی تأیید کرد که چین به طور قابل توجهی موضع خود در قبال اسرائیل را تغییر داده است و اکنون کاملاً به سمت مواضع ضد صهیونیستی چرخش داشته است.

سلاح قدرتمند و پیشرفته چینی در دست سربازان القسام

بر اساس یکی از گزارش های اخیر الجزیره قطر، یکی از کلیپ های ویدیویی که اخیراً توسط تیپ های عز الدین قسام (شاخه نظامی حماس) منتشر شده است، سربازان و تک تیراندازهای جناح نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در حالی نمایش می دهد که از تفنگ مجهز چینی  Zhejiang M99 ، که یک تفنگ عملیات مخصوص و ضد تجهیزات نیمه اتوماتیک 12.7 میلی متری است و قابلیت نفوذ در زره و تانک را دارد، استفاده می کنند.

سلاح مذکور از جمله پیشرفته ترین تفنگ های ساخت چین است. طول این سلاح مجهز 1.5 متر، وزن آن 12 کیلوگرم و گنجایش خشاب آن 5 گلوله است. از این سلاح در سال 2005 رونمایی شده است و حدود 1500 متر بُرد دارد.

این سلاح طی سال های گذشته چندین بار در تمرینات نظامی و مانورهای حماس در نوار غزه استفاده شده است. با این حال، گردان های القسام رسماً از آن رونمایی نکرده و اعلام ننموده اند که از این سلاح در جنگ استفاده کرده و با آن، سربازان اسرائیلی را هدف قرار داده و می دهند یا نه.

چرا چین به غزه سلاح می فرستد؟

گزارش های تلگراف و الجزیره نشان می دهد که چینی ها در جنگ غزه شروع به حمایت از حماس کرده و سلاح های چینی رهسپار نوار غزه شده است. اگرچه این اتفاق می تواند روابط سیاسی و اقتصادی چین و اسرائیل را به هم بریزد اما چین از این طریق سعی دارد هم میان قوای مختلف جنگ نوعی تعادل ایجاد کند و هم از تجهیزات نظامی جدید خود رونمایی کرده و برای آنها بازار جدید پیدا کند و هم با نشان دادن قدرت آنها، آمریکا را بترساند.

در حال حاضر چین و آمریکا بر سر تایوان اختلاف نظرهای جدی دارند و هر لحظه ممکن است وارد جنگ شوند. چین در ده سال گذشته سعی کرده در سطح نظامی و تسلیحاتی به قدرت بیشتری رسیده و در این عرصه نیز با آمریکا رقابت کند تا مانع از ورود نیروهای آمریکایی به تایوان و دخالتشان در مساله این خطه شود.

منبع: خبر فوری

پست بعدی

یمن، نیروی تعیین کننده مسیر تجارت جهانی است؟

د ژانویه 8 , 2024
با افزایش روزافزون حملات نیرو‌های مقاومت یمن به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل دریایی رفت و آمد خود به این منطقه را قطع کرده‌اند. بنابر بررسی برخی مراکز پژوهشی، این مسئله می‌تواند به طور جدی تجارت جهانی را تحت تأثیر قرار دهد. طبق بررسی‌ها، […]
یمن - تنگه تجارت

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000