خرید آنتی بیوتیک آزمایشگاهی آمفوتریسین بی

آنتی بیوتیک آمفوتریسین بی (Amphotericin B) که به اختصار AMB نامیده می شود یک ضد قارچ است که به منظوردرمان عفونت های قارچی در بیماران نوتروپنی، عفونت های قارچی و لیشمانیوز استفاده می شود. شرکت دایا اکسیر به عنوان نمایندگی فروش مواد آزمایشگاهی سیگما آلدریچ در ایران و با سابقه ای درخشان در زمینه‌ی عرضه‌ی مواد شیمیایی آزمایشگاهی مشغول به فعالیت می باشد. امکان خرید آنتی بیوتیک آزمایشگاهی و سایر مواد آزمایشگاهی مورد نیاز آزمایشگاه ها از این شرکت فراهم شده است. استعلام قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و راهنمای پیدا کردن کد مواد شیمیایی از جمله دیگر خدمات ارائه شده توسط این شرکت می باشد. در ادامه به توضیح آنتی بیوتیک آمفوتریسین بی به عنوان یکی از محصولات عرضه شده توسط این شرکت می پردازیم.

C:\Users\Roshd\Desktop\pharma_Medicine.jpg

آمفوتریسین B

تاریخچه‌ی کشف آنتی بیوتیک آمفوتریسین بی

آنتی بیوتیک آمفوتریسین بی در سال 1956 توسط Donovick، Gold، Pagano و Stout به دنبال تخمیر اکتینومیست Streptomyces nodosus جدا شده از نمونه خاک جمع آوری شده در منطقه رودخانه Orinoco در ونزوئلا کشف شد. در سال 1959 به عنوان یک عامل درمانی بر اساس داده های موجود و غیر مقایسه ای مجوز گرفت. در سال 1960 به عنوان ®Fungizone (Bristol-Myers-Squibb، ایالات متحده)، یک سوسپانسیون کلوئیدی از AMB در دسترس تجاری قرار گرفت. در حال حاضر AMB برای درمان انواع عفونت‌های قارچی و بالقوه کشنده مانند قارچ‌های فرصت‌طلب، مانند آسپرژیلوزیس، کاندیدیاز، کریپتوکوکوز، فوزاریوز، موکورمایکوز، هیالوهیفومایکوز، و فائوهیفومایکوزیس و نیز اشکال شدید و گسترده هیستو مایکوزیس تایید شده است.

کاربرد آمفوتریسین B در محیط های آزمایشگاهی

عفونت های قارچی در کشت های سلولی می تواند عواقب بدی برای سلامت سلول و تکرارپذیری تجربی داشته باشد. خوشبختانه این عفونت ها اغلب با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. آلودگی های قارچی رنگ محیط قرمز کشت سلولی فنلی را تغییر می دهد و می تواند باعث کدورت سریع در محیط شود. آزمایش کشت ها برای تشخیص وجود قارچ ها بخش مهمی از کنترل کیفیت معمول است. اما حذف و پیشگیری از عفونت های قارچی قبل از شروع کشت اهمیت زیادی دارد.

C:\Users\Roshd\Desktop\1-s2.0-S0001706X22003539-gr2.jpg مکانیسم عمل آمفوتریسین B

آنتی بیوتیک آمفوتریسین بی یک ضد قارچ برای کشت سلولی

ترکیبات ضد قارچ مانند آنتی بیوتیک آمفوتریسین بی یکپارچگی دیواره سلولی یا غشای سلولی قارچ را هدف قرار می دهند و در نتیجه عفونت های قارچی در سلول های پستانداران و رده های سلولی انسان را کنترل یا از بین می برند. اکثر ضد قارچ ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم تخلخل دیواره یا غشای سلولی قارچ را افزایش می دهند. این ترکیبات همچنین می توانند با مراحل سنتز دیواره سلولی تداخل داشته باشند. علاوه بر ضد باکتری ها، ضد قارچ ها نیز به عنوان افزودنی های حیاتی برای محیط کشت در هنگام کشت رده های سلولی تکامل یافته اند.

آنتی بیوتیک آمفوتریسین بی با نام Fungizone نیز شناخته می شود و در برابر قارچ ها و عفونت های مخمری موثرتر است. این ترکیب به استرول ها از جمله ارگوسترول های غشای قارچ ها متصل می شود و منافذی را در غشاء ایجاد می کند. این منافذ اجازه می دهد تا مولکول های کوچک از قارچ یا مخمر نشت کنند و عفونت را از بین ببرند. آمفوتریسین ها در کشت سلولی به مدت 3 روز در دمای 37 درجه سانتی گراد پایدار هستند.

پست بعدی

پلیس ترکیه تتلو را تحویل ایران داد/ اولین عکس از او در خاک ایران پس از بازداشت

چ دسامبر 6 , 2023
امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو که در ترکیه به علت شکایت‌های خصوصی متعدد بازداشت شده بود دقایقی پیش در مرز بازرگان تحویل ایران شد و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اذربایجان غربی؛ امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو که چند سال اخیر در استانبول […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000