مقایسه لپ تاپ ایسوس و لنوو از نظر طراحی، نمایشگر و سخت افزار

انتخاب و خرید لپ‌تاپ هرگز کار آسانی نیست. برای کاربران بسیار دشوار است که بین دو مورد از بزرگ‌ترین برندهای بازار تصمیم بگیرید: ایسوس و لنوو. این مقاله با ارائه مقایسه دقیق این دو برند به تصمیم‌گیری شما کمک می‌کند. ایسوس و لنوو دو مورد از بزرگ‌ترین برندهای لپ تاپ در جهان هستند. هر دو شرکت سابقه طولانی در تولید محصولات با کیفیت دارند، اما کدام یک بهتر است؟

در مقاله مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسوس آنها را از نظر ویژگی های مختلف مانند قیمت، سخت افزار، نمایشگر و … با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام برند برتر است. بنابراین بدون هیچ مقدمه‌ای، بیایید شروع کنیم!

بررسی لپ تاپ‌های ایسوس و لنوو بر اساس ویژگی‌ها

وقتی صحبت از لپ‌تاپ‌ها می‌شود، هر دو برند ایسوس و لنوو طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای کاربران مختلف ارائه می‌کنند. با این حال، تفاوت‌های اساسی بین این دو شرکت وجود دارد.

نوع کاربردی لپ‌تاپ

ایسوس

وقتی نوبت به لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌رسد، عملکردی که از آن به دست می‌آورید به میزان هزینه‌ای که آماده خرج کردن هستید و نوع فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد.

 

می‌توان نتیجه گرفت که به طور کلی، لپ‌تاپ‌های ایسوس از نظر عملکرد عملاً در هر رنج قیمتی از رقبای خود بهتر عمل می‌کنند. حتی سری VivoBook M509 ، دارای پردازنده Ryzen 5 است که در لپ‌تاپ‌های سطح پایه غیرمعمول است.

بازی یکی از حوزه‌هایی است که ایسوس در آن حرفی برای گفتن دارد. لپ‌تاپ‌های سری ROG ایسوس همچنان مرزهای قابل دستیابی را در بازی‌های لپ‌تاپ جابجا می‌کنند و مدل‌هایی مانند Zephyrus G15 دارای سرعت و گرافیک چشم‌گیری هستند.

لنوو

لنوو مجموعه بزرگی از لپ‌تاپ‌ها را ارائه می‌کند که اکثر بخش‌های بازار را در بر می‌گیرد. با این حال، لنوو بیشتر روی طیف متوسط ​​​​تا بالا متمرکز شده است، زیرا اکثر محصولات آن بازارهای عملکرد و تجاری را هدف قرار می‌دهند.

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، ThinkPad در یک لیگ خاص خود قرار دارد. این گزینه برای بسیاری از مشاغل است، با انواع مختلفی مانند T14 که دارای پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-10510U است که می‌تواند در هنگام تقویت تا 4.90 گیگاهرتز کلاک شود.

لنوو در بازار بازی نیز فعال است و مدل‌هایی مانند Legion 7i 15 بسیار برجسته هستند (هشت هسته‌ای تا 5.30 گیگاهرتز). علی‌رغم این‌که لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ای است، سری Legion در مقایسه با Asus ROG قدرت کمتری دارد.

 

قیمت لپ‌تاپ

بودجه در نظر گرفته شده در لپ تاپ از اولویت‌های اولیه است. نمی‌توانید لیستی از لپ تاپ‌های مورد نظرتان را تهیه کنید و سپس به دلیل کسری بودجه آن‌ها از لیست خارج کنید. بنابراین از لحظه اول بودجه و نحوه خرید نقدی یا اعتباری را دقیق مشخص کنید. با این توضیحات به بررسی قیمت لپ تاپ های این دو شرکت می‌پردازیم:

 ایسوس

وقتی نوبت به قیمت‌گذاری می‌شود، ایسوس طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را دارد که از 360 دلار برای برخی مدل‌های VivoBook شروع می‌شود و تا 4000 دلار برای مدل‌های پیشرفته می‌رسد.

از سوی دیگر، ایسوس به یک برند اقتصادی شهرت دارد، و مجموعه‌ای از جایگزین‌های سطح ابتدایی را با ویژگی‌های شگفت آور مناسب ارائه می‌دهند. ایسوس برخی از محصولات برتر بازار را با قیمت پایین تا متوسط ​​در محدوده لپ‌تاپ ارائه می‌کند.

 

لنوو

لنوو محصولاتی را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد و بیشتر بر ارائه انواع متنوعی از مدل‌های تجاری و عملکردی متمرکز است. در نتیجه، لپ‌تاپ‌های سطح پایه زیادی در خط تولید لنوو و لپ‌تاپ‌هایی که با مدل‌های عالی ایسوس رقابت می‌کنند، وجود ندارد.

از سوی دیگر، لنوو لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌تری ارائه می‌کند، حتی اگر Asus ROG از نظر عملکرد بهتر از آن‌ها باشد.

کیفیت ساخت

ایسوس

لپ‌تاپ‌های ایسوس به خاطر دوام خود نیز شناخته می‌شوند. در واقع، چندین مدل این برند به عنوان دارای “دوام کیفی بالا” در وب سایت توصیف شده‌اند.

این شرکت در ارائه لپ‌تاپ‌های میان رده قابل اعتماد که برای استفاده‌های مختلف به خوبی ساخته و بادوام هستند، سرآمد است. تمامی ZenBook های ارائه شده توسط ایسوس قابل اعتماد و ماندگار هستند. همین امر را می‌توان در مورد سری ROG نیز گفت.

لپ‌تاپ‌های سطح پایه و میان‌رده VivoBook نیز به‌طور شگفت‌انگیزی بادوام هستند، اگرچه نسبت به برادران گران‌ترشان قیمت پایین‌تری دارند. البته در اینجا دوام فیزیکی زیر سوال می‌رود، زیرا مواد ارزان‌تر مانند پلاستیک که در این نوع دستگاه‌ها به کار رفته‌اند، به راحتی در اثر سایش و استفاده روزمره از بین می‌روند.

لنوو

لپ‌تاپ‌های لنوو از طیف وسیعی از مواد اولیه و گران‌قیمت ساخته شده‌اند.

IdeaPads ممکن است به خوبی ThinkPads نباشد. آن‌ها اغلب سبک‌تر هستند و هزینه کمتری دارند. از طرف دیگر ThinkPads کاملاً نوآورانه هستند. آن‌ها کوچک و سبک، اما به طور قابل توجهی قوی و خوش ساخت هستند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که در تهیه آن‌ها از پوشش‌های کربنی استفاده می‌کنند.

 

همچنین چیزی غیرقابل انکار در مورد سطح مشکی مات ThinkPad وجود دارد که به شما این تصور را می‌دهد که چیزی مستحکم در دست دارید.

سخت افزار و قدرت پردازشی

در فضای لپ‌تاپ، به شرطی که از اپل استفاده نکرده باشید، رایزن پادشاه است. ایسوس اخیراً برای خط تولید لپ‌تاپ‌های خود به چیپ‌ست‌های رایزن موبایلی روی آورده و عملکرد آن به‌طور چشمگیری بهبود یافته است.

این به پنج یا شش سال قبل برمی‌گردد، زمانی که یک لپ‌تاپ ایسوس که در سال 2018 عرضه شده بود می‌توانست تمامی رقابت‌ها را از بین ببرد. در حال حاضر، هیچ مشکلی ذاتاً در پردازنده‌های اینتل وجود ندارد که به نظر می‌رسد لنوو برای خطوط تولید لپ‌تاپ خود به استفاده از آن علاقه دارد.

آن‌ها کارآمد هستند و برای کارهای معمولی عملکرد خوبی دارند. هنگام بازی متوجه خواهید شد که عملکرد کمتر از حد کافی است، اما انتظار آن می‌رود. در واقع، وقتی صحبت از قدرت مورد انتظار از یک لپ‌تاپ مدرن می‌شود، لپ‌تاپ‌های تجاری و بازی ایسوس در صدر قرار می‌گیرند.

 

بر اساس کیفیت نمایشگر

ایسوس

ایسوس در برخی از مدل‌های ارزان‌تر، حتی اگر به‌طور استثنایی خوش‌ساخت نباشند، صفحه‌نمایش‌های شکیل و همه‌جانبه را در اولویت قرار می‌دهد.

آن‌ها دارای نشان تجاری NanoEdge با حاشیه‌های بسیار نازک هستند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های ایسوس دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه تا 95 درصد هستند، که به این معنی است که صفحه نمایش بیشتر منطقه را اشغال می‌کند و نمایشگر تا حدودی وسیع‌تر از بسیاری از تولیدکنندگان دیگر است.

 

لنوو

برخلاف ایسوس که در اکثر محصولات دارای صفحه نمایش بدون حاشیه تقریبا مشابهی است، لنوو انتخاب گسترده‌تری از گزینه‌ها در سطوح قیمتی مختلف را ارائه می‌دهد.

مدل‌هایی مانند ThinkPad X1 Yoga Gen 4 دارای صفحه‌نمایش بزرگ اما حاشیه‌های غیرعادی بزرگ، به‌ویژه در پایین هستند. همین موضوع را می‌توان برای بسیاری از مدل‌های قبلی ThinkPad بیان کرد، اما به نظر می‌رسد که لنوو با جدیدترین نسخه‌ها این مشکل را حل کرده و آن‌ها را زیباتر کرده است.

در نهایت، به نظر می‌رسد که لنوو چندان تاکیدی بر لوکس کردن نمایشگرهای خود ندارد، هرچند از نمایشگرهای باکیفیت استفاده می‌کند.

مقایسه بر اساس ظرفیت باتری

در بیشتر معیارها، لنوو از نظر عمر باتری نسبت به لپ‌تاپ‌های مشابه ایسوس عقب‌تر است. این امر هنگام مقایسه ExpertBook با ThinkPad X1 مشهود است.

در مدل ExpertBook شما پنج ساعت عمر باتری اضافی دریافت می‌کنید که وقتی واقعاً به اصل موضوع بپردازید بسیار قابل توجه است. این بدان معنا نیست که لنوو در مورد بسته‌های باتری موجود در لپ‌تاپ‌هایش کوتاهی می‌کند، اما ایسوس برنده واضح

پست بعدی

اختتامیه مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد برگزار شد

ش اکتبر 7 , 2023
اختتامیه مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد. مسابقات استعدادیابی فوتبال خیابانی جام شهدای ۱۵ خرداد در محلات کمتربرخوردار با هدف شناسایی استعداد‌های برتر و در حوزه فوتبال خیابانی و همچنین آموزش و سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000