پریگوژین گم شده است/ پوتین سر یهودا را زیر آب کرد؟/ قصری که رازهای عجیب واگنرها را بر ملا کرد

معروف است که پوتین نمی تواند خائنان را تحمل کند. لوکاشنکو اطمینان داد که پوتین آنقدر “بدخواه و کینه توز” نیست که پریگوژین را “محو” کند. معلوم نیست سخن لوکاشنکو درست باشد. شاید او مامور پوتین بوده و با دادن امان نامه به پریگوژین سعی کرده او را بفریبد.

پریگوژین گم شده است/ پوتین سر یهودا را زیر آب کرد؟/ قصری که رازهای عجیب واگنرها را بر ملا کرد

حالا خبرهایی در رابطه با غیبت پریگوژین و فرار سربازان واگنر از مناطق مختلف منتشر شده است. اکنون، پرسش بسیاری از رسانه ها این است: “پریگوژین کجاست؟”

شبحی به نام پریگوژین

بعد از پایان عملیات واگنرها، کرملین خواستار عزیمت پریگوژین ​​به بلاروس شد. با این حال، به گفته رسانه ها، از آن زمان، تاجر مشهور روس بیش از یک بار در روسیه دیده شده است. دو هفته پس از شورش، نه کرملین، نه الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، و نه سرویس مطبوعاتی خود پریگوژین پاسخ قاطع و محکمی به سؤالات مربوط به محل اختفای پریگوژین نداده اند.

رسانه های روسی می گویند “مردی که شبیه پریگوژین است” پس از حوادث ۲۴ ژوئن دیده شده و برخی نیز مدعی  شناسایی او در روستوف یا سن پترزبورگ شده اند. خبرگزاری محلی فونتانکای سن پترزبورگ چند روز قبل، عکس‌هایی از مردی با ماسک و کلاه در فرودگاه سن پترزبورگ منتشر کرد. به ادعای این خبرگزاری، این مرد سوار هلیکوپتری شد که ظاهراً به شرکت پریگوژین تعلق دارد و فرودگاه را ترک کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره محل اختفای رهبر واگنرها گفت که نمی داند یوگنی پریگوژین، کجاست. وی درباره ادعای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس که روز پنج‌شنبه گفته بود، پریگوژین در روسیه است نه بلاروس، اعلام کرد: نمی‌توانم چیزی بگویم. ما اطلاعی در این مورد نداریم و من نمی‌توانم چیزی به آن مطالبی که قبلا بیان کردیم، اضافه کنم.

قصری که رازهای پریگوژین را فاش کرد

همزمان کانال ها و رسانه های تلگرامی واگنر از انحلال هلدینگ رسانه ای پریگوژین خبر دادند. به گزارش روزنامه ایزوستیا، خود پریگوژین این تصمیم را در جلسه ای در دفتر خود در جزیره واسیلیفسکی به کارمندان اعلام کرده و بعد از این اعلام نیز از دسترس خارج شده است.

همچنین، تلویزیون دولتی روسیه شروع به پخش ویدئویی از یورش نیروهای امنیتی به دفتر و محل اقامت پریگوژین در سن پترزبورگ کرد. طبق گزارش پایگاه راشاتودی، “عمارت” یا “کاخ” پریگوژین یک استخر، یک اتاق عمل خصوصی و حتی یک “عبادتگاه اختصاصی” داشته است. در  یکی از اتاق های پریگوژین، چند پتک وجود داشته است. مشهور است که واگنرها از پتک برای قتل فراریان جنگی استفاده می‌کنند. گزارش شده است که ماموران امنیتی ۱۰ میلیون روبل (حدود ۱۱۰ هزار دلار) پول نقد به همراه طلا، اسلحه و کلاه گیس در کاخ پریگوژین پیدا کرده اند. با این حال، نکته عجیب این است که پول ها توسط کرملین بلوکه نشده است، چون چند ساعت بعد گزارش هایی مبنی بر بازگرداندن مقداری از پول و دارایی پریگوژین به او منتشر شد. این اتفاقات بر ابهام این معما اضافه می کند که چرا پوتین پریگوژین را  آزاد گذاشته و آیا واقعا او در روسیه در حال تردد است؟

یهودا به سزای اعمالش می رسد؟

بر اساس گزارش سی ان ان، پریگوژین قبل از اینکه مورد غضب قرار بگیرد، در رسانه های اجتماعی طرفدار پوتین و دولت روسیه یک ستاره بود. او مردی سرسخت بود که با استتار کامل و در یک لحظه حمله می کرد و جنگنده هایش نقش فراوانی در موفقیت روسیه در جنگ اوکراین داشتند. واگنرها مامودیت هایی را بر عهده می گرفتند که ارتش عادی روسیه از عهده آنها برنمی آمد.

قدرت پریگوژین چنان زیاد بود که علناً به رهبران نظامی و دیگر مقامات دولتی فحش می داد، اما وقتی آنها را متهم کرد که در حال اختلاس اند و پوتین را برای تهاجم به اوکراین گمراه کرده و می کنند، از خط قرمز عبور کرد. پوتین دستور توقیف پریگوژین را داد و او متعاقبا به سمت مسکو حرکت کرد. حرکت او به سمت مسکو، تسلط نیروهایش بر شهر روستوف، سقوط هواپیماهای روسی و کشتن چند سرباز پوتین را بیش از پیش به خشم آورد و او پریگوژین را متهم به “خیانت” کرد.

سی ان ان در ادامه می نویسد: معروف است که پوتین نمی تواند خائنان را تحمل کند، اما لوکاشنکو به خبرنگاران اطمینان داد که پوتین آنقدر “بدخواه و کینه توز” نیست که پریگوژین را “محو” کند.

با این حال، معلوم نیست سخن لوکاشنکو درست باشد. شاید لوکاشنکو مامور پوتین بوده و با دادن امان نامه به پریگوژین سعی کرده او را بفریبد و سپس سرش را زیر آب کند. آنچه در حال حاضر مشخص است این است که پریگوژین غیب شده و گروهش نیز در حال پاشیده شدن است.

آیا پریگوژین در نهایت به زندان خواهد رفت؟ یا در تابوت خواهد خفت؟ تنها چیزی که بسیار واضح به نظر می رسد این است که پوتین باید این «رازبورکا» را حل و فصل کند. رازبورکا کلمه ای روسی است که اوباش و گنگسترهای روسی از آن، برای توصیف دعواهای داخلی خود استفاده می کنند. این کلمه نشان دهنده سرکوب بواگنریشتر، “تسویه حساب” بیشتر و جنگ بیشتر در پشت پرده کرملین و روسیه پوتین است.

منبع : خبرفوری

پست بعدی

آموزش ساخت کوادکوپتر: راهنمایی کامل برای شروع

ی جولای 9 , 2023
در دهه‌ی گذشته، کوادکوپترها به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین وسایل پرنده در دنیا شناخته شده‌اند. این وسیله پرنده با تکنولوژی پیشرفته‌ای که در طراحی و عملکرد آن به‌کار رفته است، برای علاقه‌مندان به فناوری و پرواز، فرصتی بی‌نظیر برای اکتشاف و خلاقیت فراهم کرده است. در این مقاله، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000