داروی مایع خشک شده روی مبل را چطور تمیز کنیم؟

مدتی قبل مریض شده اید و اکنون متوجه لکه داروی مایع روی مبل تان شده اید؟

تعجبی ندارد اگر متوجه نشده باشید که در هنگام خوردن دارو، کمی از آن روی مبل ریخته باشد. در هنگام بیماری معمولا افراد متوجه اتفاقات این چنینی نمی شوند. پس به جای سرزنش خودتان، بهتر است سعی کنید تا این لکه باقی مانده را که اکنون روی مبل تان خشک شده، هر چه سریع تر پاک کنید.

همانطور که حتما می دانید، پاک کردن لکه های مبل باید هرچه سریع تر و در همان ساعات اولیه پس از ایجاد شدن، پاک شوند. اما حالا که لکه خشک شده چه باید کرد؟ آیا پس از گذشت زمان زیادی از تشکیل، حالا دیگر لکه داروی مایع خشک شده روی مبل تمیز خواهد شد؟

پاسخ مثبت است.

نگران نباشید. این مقاله ما را بخوانید تا با روش پاک کردن لکه مایع دارویی خشک شده روی مبل آشنا شوید.

1.      لکه را تازه کنید

یک ظرف آب خنک بردارید. یک دستمال سفید و تمیز انتخاب کنید. دستمال را به آب آغشته کنید و به لکه بزنید. این کار را بارها تکرار کنید تا لکه کمی تازه شود و حداقل مقداری از مایع دارویی به دستمال شما منتقل شود. درست مانند زمانی که لکه تازه است و شما در بدو امر باید لکه را با دستمال پاک کنید تا اضافات آن را بردارید، در این مرحله نیز باید لکه را تازه کنید و اضافات آن را تمیز کنید.

اگر فکر می کنید لکه خیلی خشک شده و یا از آسیب رسیدن به مبل هراس دارید، می توانید درباره قالیشویی توحید اطلاعاتی کسب کرده و از خدمات مبل شویی در محل این قالیشویی معتبر در هر کجای تهران و کرج استفاده کنید. پس تفاوتی نمی کند که مبل محیط اداری یا مبل خانه شما آلوده شده باشد، بهرحال می توانید از خدمات مبل شویی در محل استفاده کرده و به راحتی مبل تان را شستشو دهید.

2.      مایع ظرفشویی

در یک ظرف متوسط، کمی مایع ظرفشویی را با کمی آب ترکیب کنید تا کف ملایمی ایجاد شود. یک دستمال سفید و تمیز دیگر بردارید و به محلول آغشته کنید. دستمال را روی لکه بکشید تا پاک شود. کار را از خارج لکه به سمت مرکز آن ادامه دهید. هر بار که دستمال آلوده شد، دستمال دیگری بردارید و کار را دنبال کنید.

مایع ظرفشویی به خوبی می تواند لکه را پاک کند. مایع ظرفشویی مواد موجود در دارو را به مواد اولیه آن تجزیه می کند تا تمیز کردن لکه آسان تر شود.

3.      سرکه

اگر از بوی سرکه خوشتان نمی آید، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید.

اما اگر می خواهید که لکه مبل شما کاملا از بین برود، این مرحله را نیز انجام دهید. یک دستمال تمیز را به کمی سرکه آغشته کنید. دستمال را با حرکات دورانی فشاری و ضربات آهسته به لکه بزنید تا تمیز شود.

4.      شستن

پس از اینکه شستشو با مایع ظرفشویی و سرکه را انجام دادید، نوبت به شستن مبل می رسد. در این مرحله باید با کمی آب تمیز و یک دستمال، محل تمیز شده مبل را به دقت بشویید. مطمئن شوید که آب زیادی در این مرحله استفاده نکنید که فرآیند خشک کردن مبل شما با اختلال مواجه نشود. همچنین دقت کنید که در این مرحله باید تلاش کنید تا همه مواد باقی مانده و مواد شوینده را از مبل خارج کنید.

خارج نشدن مایع شوینده از مبل، باعث جذب حشرات می شود. همچنین اگر سرکه در الیاف باقی بماند، بوی آن در مبل ماندگار خواهد شد.  پس هر بار که دستمال نمدار را به مبل می زنید، باید با کمی اعمال فشار ملایم، سعی کنید تا مواد را به دستمال جذب کنید.

5.      خشک کردن

در این مرحله باید مبل را خشک کنید که نپوسد. پوسیدگی مبل یک امر بدیهی است که معمولا پس از خشک نشدن آن اتفاق می افتد. پس مطمئن شوید که پس از تمیز کردن لکه، مبل را کاملا خشک می کنید. خشک کردن را می توانید با یک حوله انجام دهید. حوله را به پارچه رومبلی بزنید و نم آن را تا حد ممکن بگیرید. سپس یک پنکه روشن کنید یا در و پنجره ها را باز کنید. با این کار هوا در محیط رد و بدل شده و خشک شدن مبل آسان و سریع تر خواهد شد.

علاوه بر مبل شویی در محل، موکت شویی در تهران نیز از دیگر خدمات ارائه شده توسط قالیشویی توحید است که با کیفیت و سرعت بالا به همشهربان عزیز ارائه می شود. شما در هر کجای تهران و کرج که باشید تنها با یک تماس می توانید از خدمات موکت شویی قالیشویی معتبر ما استفاده نمایید.

شستشوی موکت و مبل

شست و شوی موکت و مبل 2 خدمت فوق العاده و تخصصی است که توسط قالیشویی های معتبر همچون قالیشویی توحید ارائه می شود. از آنجایی که موکت ها و مبلمان نیز همچون فرش در خانه همه ما اهمیت دارند و در زیبایی محل تاثیر زیادی دارند، قالیشویی ها نیز نسبت به ارائه این خدمت اقدام کرده اند. پس اگر موکت ها و مبل تان کثیف شده و در خانه های آپارتمانی امروزی نیز امکان شستن آن ها را ندارید، روی خدمات قالیشویی توحید حساب کنید.

شستشوی موکت، مبل و انواع فرش در قالیشویی توحید توسط بهترین تکنسین ها و با بهترین مواد شوینده و دستگاه های تمام اتوماتیک و به روز انجام می شود.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید معتبرترین قالیشویی تهران است که عضو رسمی اتحادیه قالیشویان بوده و به سراسر تهران و کرج سرویس می دهد. پس اگر فرش یا موکت و حتی مبل تان کثیف شده و نمی دانید که چه کنید. فقط کافیست با 1864 تماس بگیرید. همچنین می توانید وارد وبسایت قالیشویی توحید شده و خدمات ما را با تخفیف ویژه مخوص مشتریان آنلاین سفارش دهید.

تمامی خدمات قالیشویی توحید با ضمانت معتبر ظرف حداکثر 3 روز کاری انجام شده و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، خانه خود را برای میهمانی و یا محیط اداری تان را برای یک مراسم رسمی یا ایونت کاری آماده کنید.

منبع

 

پست بعدی

فروش آب انگور میوه‌ و‌ تره بار و دیگر مکان های آبگیری ممنوع شد و جرم است

چ مه 17 , 2023
دادستانی استان تهران تولید و فروش آب انگور در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران را مصداق تغییر کاربری دانسته و اعلام کرده است که واحدهای صنفی باید دستگاه‌های آبگیری را جمع آوری کنند در غیر این صورت مطابق مقررات برخورد خواهد شد. در این راستا اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000