نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی برای بررسی وضعیت سودان، امروز در عربستان برگزار خواهد شد.

سازمان همکاری اسلامی مستقر در شهر جده امروز (چهارشنبه) نشستی اضطراری  برای گفت‌وگو درباره وضعیت سودان برگزار خواهد کرد.

بر اساس بیانیه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، این نشست برای کمیته اجرایی این سازمان خواهد بود و هدف آن بررسی تحولات اوضاع سودان با توجه به درگیری‌های خونینی است که برای بیش از دو هفته بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در جریان است.

ابراهیم طه در این باره گفت: این نشست نشان دهنده اهتمام کشورهای عضو به رویدادهای جاری سودان و اشتیاق آن‌ها برای بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور عربی به عنوان یکی از اعضای این سازمان است.

وی مجددا درخواست خود را برای آتش بس دائمی در سودان و گرایش به گفت‌وگو به منظور حفظ امنیت و آرامش مردم سودان، دولت و توانایی‌های آن و از سرگیری روند‌های سیاسی در این کشور تکرار کرد.

این در حالی است که اتحادیه عرب نیز درباره رویدادها در سودان هشدار داده و در بیانیه خود اعلام کرد: «آن چیزی که در سودان روی می‌دهد تهدیدی برای امنیت ملی عربی و مصر می‌باشد».

پیش‌تر، «دفع الله الحاج علی» فرستاده ویژه «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان روز یکشنبه در مقر دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس با «جاسم محمد البدیوی» دبیر کل این شورا دیدار داشت؛ شورای همکاری خلیج فارس در این گفت‌وگوها خواستار توقف درگیری‌ها در سودان شد.

از روز شنبه هفته گذشته (پانزدهم آوریل) و به دلیل اختلاف‌نظر ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع، جلسات و گفت‌وگوهای ملی در سودان برچیده و با حمله غافلگیرکننده نیروهای پشتیبانی به فرماندهی «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» به پایگاه‌های ارتش، درگیری‌های داخلی در این کشور آغاز شد. حالا و با گذشت دو هفته از این بحران، پنجمین توافق آتش‌بس بین ارتش به فرماندهی ژنرال البرهان و نیروهای سریع اجرایی شده اما درگیری‌ها و اتهامات متقابل بین نظامیان ادامه دارد.

منبع: فارس

پست بعدی

تکرار ادعا‌های ضدایرانی رییس جمهور آذربایجان/ سفارت ما در ایران فعلاً تعطیل است

پ مه 4 , 2023
رییس جمهور آذربایجان با تکرار ادعا‌های ضدایرانی خود مدعی شد که سفارت کشورش در ایران به برخی دلایل امنیتی تعطیل است. الهام علی اف در چهارمین همایش بین المللی “شکل گیری ژئوپلیتیک در کشور” گفت: الان سفارت ما در تهران تعطیل است. این تصمیم من بود، زیرا برای من امنیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000