چه شد که «فسیل» سانسور نشد؟

چه شد که «فسیل» سانسور نشد؟

ایسنا نوشت: کریم امینی، کارگردان «فسیل» در پاسخ به این که آیا فیلمش در مسیر گرفتن پروانه نمایش دچار مشکل ممیزی شد، گفت: تصورم این بود که در این سیستم فیلم را قلع و قمع کنند ولی فقط چند ثانیه کوتاه از فیلم کم شد و البته یک سکانس را هم کامل جابجا کردیم چون دو برداشت گرفته بودیم ولی در مجموع، راحت‌ترین پروانه نمایش زندگی‌ام را برای «فسیل» گرفتم.

کریم امینی، کارگردان فیلم «فسیل» با بیان این که برای این فیلم راحت‌ترین پروانه نمایش زندگی خود را گرفته است، تاکید کرد: قرار نیست به عنوان یک کمدی‌ساز در سینما فیلم بسازم ولی دوست دارم اگر مردم اسم مرا به عنوان کارگردان فیلمی می‌بینند، مطمئن باشند که فیلمی استاندارد را تماشا خواهند کرد.

امینی که فیلم «فسیل» او را تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تماشا کرده‌اند و به تازگی برای فیلمی با نام «شهر هرت» هم پروانه نمایش گرفته، قصد دارد یک کمدی دیگر را به نام «جلبک» بسازد که البته تاکید دارد فضای این فیلم متفاوت از «فسیل» است.

او در پاسخ به این که آیا فیلمش در مسیر گرفتن پروانه نمایش دچار مشکل ممیزی نشده؟ گفت: تصورم این بود که در این سیستم فیلم را قلع و قمع کنند ولی فقط چند ثانیه کوتاه از فیلم کم شد و البته یک سکانس را هم کامل جابجا کردیم چون دو برداشت گرفته بودیم ولی در مجموع، راحت‌ترین پروانه نمایش زندگی‌ام را برای «فسیل» گرفتم. این اتفاق خوبی است که بی‌محاباتر پروانه نمایش دهند و امیدوارم مولفه‌های صدور پروانه نمایش ابتدا برمبنای کیفیت فیلم باشد نه اینکه فقط ببینند آیا حرف سیاسی و انتقادی و … زده می‌شود یا خیر، چون سینما تنها چیزی بوده که در این سال‌ها طبق قوانین عمل کرده و با رعایت ضوابط مسیر خود را پیش برده امااز آن طرف بیشترین توهین‌ها و ظلم‌ها را نیز – به همراه تئاتر- تحمل کرده است.

کریم امینی در پایان بیان کرد: من و تهیه‌کننده فیلم (ابراهیم عامریان) خیلی مراقب بودیم تا به دور از خودسانسوری فیلمی را بسازیم که کمتر درگیر سانسور شود، چون وقتی بودجه شخصی صرف می‌شود باید از تجربیاتی که داریم نیز استفاده کنیم و در «فسیل» سعی کردیم از چارچوب و قوانین خارج نشویم چرا که به دنبال ساخت یک فیلم خانوادگی بودیم.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد و مجید شهریاری بازیگران «فسیل» هستند. فیلمنامه اولیه این فیلم کمدی توسط کریم امینی، علی باطنی و آرمین طهماسبی نوشته شده و نگارش نهایی آن را حمزه صالحی انجام داده است.

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

تلاش پرواز همای برای فاصله گرفتن از حاشیه

د آوریل 17 , 2023
تور کنسرت‌های پرواز همای با همراهی گروه «مستان» در سال جدید با اجرای برنامه در یزد آغاز خواهد شد. مشاور رسانه‌ای همای می‌گوید او می‌خواهد از حاشیه‌های ماه‌های اخیر فاصله بگیرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، پرواز همای هشتم اردیبهشت در سالن تربیت معلم پاکنژاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000