انتقاد تند خطیب جمعه یاسوج از «نصب مجسمه شیر روی قبرها» و «تیراندازی در مراسمات»

ایسنا نوشت:آیت ‌الله سید نصیر حسینی گفت : با آگاهی و فرهنگ‌سازی و قانون باید اسلحه به دست گرفتن در مراسمات تشییع برچیده شود چراکه تیراندازی در این مراسمات نشانه فرهنگ نیست.

ایسنا نوشت:آیت ‌الله سید نصیر حسینی گفت : با آگاهی و فرهنگ‌سازی و قانون باید اسلحه به دست گرفتن در مراسمات تشییع برچیده شود چراکه تیراندازی در این مراسمات نشانه فرهنگ نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: مسکن از مهمترین دغدغه های مردم است، کسانی که خانه به دوش و اجاره نشین هستند و مسکن ندارند دچار اضطراب و ناراحتی هستند، امروز اجاره بها سبب تحت فشار قرار گرفتن شهروندان شده است.

آیت ‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، تاکید کرد: شب های قدر بسیار ارزشمند هستند و کسانی در دنیا نیستند و طعم مرگ را چشیدند و آرزوی بازگشت به دنیا برای درک شب قدر را دارند، در این ایام شب های ضربت خوردن حضرت امیر المومنین علیه السلام است و همه عالم اشکبار و اندوهگین هستند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه جهالت و گناه سبب ایستادن در برابر ولی خدا می شود، گفت: حضرت امیر در محراب عبادت بر اثر ضربه شمشیر به شهادت رسید، جهالت و گناه انسان سبب شد تا بر امام حسین علیه السلام شمشیر کشیده شود.

وی افزود: تیراندازی در مراسمات تشییع جنازه خلاف قانون است، بر اثر تیراندازی افرادی کشته شدند، این تیر اندازی هیچ سندیتی ندارد و سبب رنج و درد میت، از بین رفتن آرامش مردم و تهدید جان مردم می شود.

وی ا امه داد: با آگاهی و فرهنگ‌سازی و قانون باید اسلحه به دست گرفتن در مراسمات تشییع برچیده شود چراکه تیراندازی در این مراسمات نشانه فرهنگ نیست.

آیت الله حسینی عنوان کرد: اینکه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون هزینه برای یک سنگ قبر می‌شود نوعی جهالت و نادانی است، نباید در سنگ گذاری بر روی قبور مسابقه داده شود، وقتی قانون همسان سازی تعریف شده است که باید شهرداری ها، دهیاران، فرمانداران در این راستا توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: نصب مجسمه شیر روی قبرها، در هیچ جای دین و مذهب نیامده است و در مراسمات تشییع و تدفین باید تابع ارزش ها و احکام اسلام باشیم.

وی اضاف کرد:نصب این مجسمه با هزینه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون کمکی به میت نمی کند و این هزینه باید صرف امور خیر شود.

پست بعدی

همدستان مردجوان، پسری را کتک زدند و از او فیلمی گرفتند که در آن به رابطه با یک زن اعتراف کرد

س آوریل 11 , 2023
ایران نوشت:مرد ۳۹ ساله‌ای به نام شهرام از همسر ۳۵ ساله‌اش به نام رؤیا شکایت کرد و مدعی شد این زن بعد از ۱۵ سال زندگی مشترک به وی خیانت کرده است. شهرام در تشریح شکایتش گفت: من و رؤیا ۱۵ سال قبل زندگی مشترکمان را آغاز کردیم اما همیشه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000