تئاتر نباید تعطیل شود

تئاتر نباید تعطیل شود

ایران تئاتر نوشت: بهرام ابراهیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، رادیو، سینما و تلویزیون با بیان اینکه بسیار خوب است که در هر شرایطی نمایش روی صحنه می رود، گفت تئاتر حتی برای یک ساعت هم نباید تعطیل شود.

بهرام ابراهیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، رادیو، سینما و تلویزیون سال ۱۳۵۲ وقتی ۱۸ سال داشت، کار بازیگری خود را به طور حرفه‌ای آغاز کرد و پس از آن در تئاترها، فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخت.

با این بازیگر و کارگردان باسابقه که خاطره بازی های تاثیرگذار و موثرش در فیلم «مارمولک» به نقش رییس سختگیر زندان و نیز سریال «اولین شب آرامش» به نقش «رفیع ملکی» و چند بازی بی نقص صحنه ای در اذهان مخاطبان جایگاه ویژه ای یافته، در روزهای ابتدایی سال و در حال و هوای نوروز گفت‌وگویی درباره این روزهای خود و فعالیت‌های هنری‌اش داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

ابراهیمی درباره آخرین نمایشی که قرار بود در آن بازی کند ولی به اجرای عموم نرسید به خبرنگار ایران تئاتر گفت: «شهریور ۱۴۰۱ من به پروژه نمایشی «خوشدلان» به نویسندگی سعید پورصمیمی و کارگردانی پریزاد سیف پیوستم که قرار بود در باغ کتاب تهران روی صحنه برویم، اما به دلیل اتفاقاتی که در جامعه شاهدش بودیم کار به اجرا نرسید و متاسفانه اجرای نمایش کنسل شد.»

تئاتر نباید تعطیل شود

ابراهیمی در ادامه از این که گروه‌های نمایشی همواره کار روی صحنه می‌برند ابراز خوشحالی کرد و گفت: «خیلی خوشحالم که بچه‌های تئاتری صحنه‌ها را خالی نمی‌کنند و همواره نمایش روی صحنه می‌رود. در روزهای شلوغ جامعه خیلی‌ها توقع داشتند که تئاتر تعطیل شود و هنرمندان خانه نشین شوند. مگر هنرمند جز هنرش شغلی دارد تا بتواند درآمدزایی داشته باشد؟»

این هنرمند افزود: «بسیاری از هنرمندان ما کارمند یا حقوق بگیر شرکت یا مراکز دولتی نیستند. بسیاری از هنرمندان بسیار خوب را می‌شناسم که حتی هنوز بیمه نیستند و فقط با درآمد تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون امرار معاش می‌کنند؛ و به نظرم توقع بیجایی است که برخی انتظار دارند هنرمندان تئاتر کارشان را رها و تعطیل کنند.»

این بازیگر تئاتر گفت: «حتی یک ساعت هم نباید تئاتر تعطیل شود، اما در عین حال به هر قیمتی هم نباید صحنه را پر کرد؛ من کسانی را می‌شناسم که با سه هفته تمرین روی صحنه می‌روند، این موضوعی است که بسیار برای تئاتر بد است و برای من اساسا قابل فهم نیست.»

جای خالی تله‌تئاتر

بهرام ابراهیمی همچنین در مورد برنامه ریزی‌های خود برای اجرای تله‌تئاتر هم گفت: «ایده‌ای در ذهنم دارم که با هادی حوری عزیز در مورد تحقق آن برای ساخت و اجرای یک تله‌تئاتر درحال برنامه ریزی هستیم.»

این هنرمند در ادامه افزود: «در زمان قدیم تلویزیون تله‌تئاتر پخش می‌کرد. به نظرم چیزی که مرا به طرف هنر کشاند تماشای همین تله‌تئاترها بود.»

او ادامه داد: «آثار برجسته‌ای که از هنرمندان و استادان تئاتری خوب کشور مانند مرضیه برومند، داوود رشیدی، رضا بابک، رضا فیاضی، بهرام شاه‌محمدلو، اسماعیل پوررضا، فخری خوروش، علی نصیریان، سعید پورصمیمی، احترام برومند، فرهاد آییش، مهدی سلطانی و… در تله‌تئاتر باقی مانده است، خاطرات بسیار خوبی را برای همه مردم به ثبت رسانده است.»

ابراهیمی درباره شبکه چهار تلویزیون که اختصاص به فرهنگ و هنر دارد هم گفت: «شبکه چهار تلویزیون را همه ما به عنوان یک شبکه فرهنگی و هنری می‌شناسیم؛ اما نمی‌دانم چرا برنامه اصلی این شبکه یعنی تله‌تئاتر حذف شده است؟ وقتی از فرهنگ و هنر صحبت می‌شود، یکی از مهم ترین عناوین و مصادیق آن تئاتر است که این روزها جایش در تلویزیون بسیار خالی است.»

سخنی با اهالی تئاتر

بهرام ابراهیمی در پایان، هنرمندان را مخاطب خود قرار داد و گفت: «هنرمندان و دوستان آرتیست تئاتر، ما ۳۶۵ روز وقت داریم تا سال ۱۴۰۲ را به بهترین روزهای تئاتر نسبت به سال‌های گذشته تبدیل کنیم.»

این کارگردان و بازیگر پرسابقه هنرهای نمایشی ادامه داد: «امیدوارم همه هنرمندان پای کار خود باشند. ما زنده‌ایم و روی صحنه‌ایم برای اینکه تئاتر بقا داشته باشد، در غیر این‌ صورت حضور ما هنرمندان ارزشی نخواهد داشت.»

۵۷۲۴۵

پست بعدی

زلزله مهیب ۶.۳ ریشتری در منطقه ساحلی شیلی

ج مارس 31 , 2023
ایسنا به نقل از رویترز نوشت: مرکز لرزه نگاری اروپا-مدیترانه (EMSC) از وقوع زمین لرزه ۶.۳ ریشتری در نواحی ساحلی شیلی خبر داد. مرکز لرزه نگاری اروپا-مدیترانه اعلام کرد که این زمین لرزه به بزرگی ۶.۳ ریشتر اواخر روز گذشته (پنج‌شنبه) به وقت محلی رخ داده و تاکنون گزارشی از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000