انگیزه اسامه بن‌لادن از حمله 11 سپتامبر به روایت پسرش

عمر بن لادن می گوید پاسخ پدرش به وقایع صبرا و شتیلا این بود که «به آنها در برج ها و خانه هایشان حمله کردند زیرا دوست داشت به آنها از همان جامی بنوشاند تا طعم همگن سرنوشت را بچشند.

انگیزه اسامه بن‌لادن از حمله 11 سپتامبر به روایت پسرش کد خبر: 603974 | ۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ۱۲:۱۰:۴۵ اعتمادآنلاین |

عمر بن لادن، پسر اسامه بن لادن از ارتباط نزدیک بین کشتار صبرا و شتیلا و انفجار برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک پرده برداشت.

به گزارش شفقنا به نقل از الوطن، عمر بن لادن در یک گفتگوی تلویزیونی با عمار تقی مجری کویتی گفت: »کشتار صبرا و شتیلا تاثیر بزرگی بر وجدان پدرم گذاشت و او در یازده سپتامبر پاسخ آن کشتار را داد.»

وی در توضیح این قضیه گفت که پاسخ پدرش به وقایع صبرا و شتیلا این بود که «به آنها در برج ها و خانه هایشان حمله کردند زیرا دوست داشت به آنها از همان جامی بنوشاند تا طعم همگن سرنوشت را بچشند.»

وی با اشاره به اینکه «قضیه فلسطین تاثیر بسیار زیادی بر پدرم گذاشت»، آورده است: «انفجارهای یازده سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی انتقامی بود که برای فلسطینی ها در جنایت صبرا و شتیلا در سال ۱۹۸۲ اتفاق افتاد.»

گفتنی است کشتار صبرا و شتیلا به مجموعه رویدادهایی گفته می شود که از ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ میلادی در ازای جنگ داخلی لبنان در اردوگاه پناهندگان فلسطینی در لبنان به وقوع پیوست و در آن شبه نظامیان فالانژ لبنانی(متحد اسرائیل) برای انتقام گیری از فلسطینیان به خاطر ترور بشیر جمیل رئیس جمهور لبنان و رهبر حزب فالانژ به دو اردوگاه صبرا وشتیلا در بیروت غربی یورش بردند و بین ۷۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر از فلسطینیان را به قتل رساندند.

پست بعدی

سامان قدوس در آستانه ترک لیگ انگلیس

ی مارس 26 , 2023
مهر نوشت: سامان قدوس بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و تیم برنتفورد انگلیس مدنظر باشگاه مالمو سوئد قرار دارد و مذاکرات فشرده‌ای برای جذب این بازیکن در جریان است. اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای بازی‌های دوستانه مقابل روسیه و کنیا در حالی آغاز شد که سامان قدوس از حضور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000