عربستان میزبان بازی‌های زمستانی آسیایی شد

اعتمادآنلاین|

تفرجگاه سعودی تروجینا که هنوز ساخته نشده است، امروز (سه‌شنبه) در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا (OCA) به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی زمستانی 2029 انتخاب شد. این مرکز اولین پیست اسکی در فضای باز خلیج فارس خواهد بود. این بخشی از پروژه 500 میلیارد دلاری (448 میلیارد پوندی/ 510 میلیارد یورویی) «نئوم» است که توسط محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان رهبری می‌شود. تروجینا تنها کاندیدای میزبانی از بازی‌های آسیایی زمستانی 2029 بود، رویدادی که از سال 2017 برگزار نشده و OCA برای یافتن میزبانی برای این بازی‌های زمستانی تلاش زیادی کرد.

به گزارش تسنیم، عربستان سعودی که دمای آن در طول سال به جز کوه‌های السروات به ندرت به زیر هشت درجه سانتیگراد می‌رسد، اولین کشور غرب آسیایی خواهد بود که این رویداد را برگزار می‌کند. در این تفرجگاه قرار از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده شود و دهکده اسکی، امکانات رفاهی خانوادگی و رفاهی مجلل، بزرگترین دریاچه آب شیرین منطقه و یک منطقه محافظت‌شده نیز از جمله برنامه‌های عربستانی برای میزبانی از این رویداد است.

از دیگر موضوعات مهم مصوب توسط هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا، تایید و ارائه گزارش برگزاری بازی‌های زمستانی آسیا در سال 2029 توسط عربستان و نیز بازی‌های آسیایی 2030 در دوحه و 2034 در ریاض بود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

اوراق اختیار فروش تبعی چه پیامی برای بازار سرمایه دارد؟

س اکتبر 4 , 2022
اعتمادآنلاین| سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که ظرف 2 روز کاری اقدام به بررسی صدور مجوز انتشار اوراق اختیار فروش تبعی از سوی ناشران می کند که به گفته کارشناسان انتشار وسیع این اوراق از سوی ناشران مختلف باعث ایجاد موج دلگرمی و اطمینان خاطر در میان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000