تل‌آویو درصدد انجام پرواز از فرودگاه «رامون» به عربستان

تل‌آویو درصدد انجام پرواز از فرودگاه «رامون» به عربستان کد خبر: 600511 | ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۴:۳۸:۴۳ اعتمادآنلاین |

یک رسانه عبری فاش کرد که مقامات رژیم صهیونیستی در راستای آرام کردن اوضاع در اراضی اشغالی و همزمان با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و عید یهودی «پاک»، درصدد صدور مجوز برای فلسطینی‌ها جهت استفاده از فرودگاه «رامون» برای سفر به عربستان و ادای مناسک حج هستند.

به گزارش ایسنا، سایت "i۲۴news" در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال بررسی اجازه به فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری برای سفر مستقیم به عربستان سعودی و ادای مناسک حج از طریق فرودگاه «رامون» در شهرک «ایلات» در جنوب اراضی اشغالی است.

این سایت گزارش داد که این موضوع در یک جلسه گسترده و با حضور نمایندگان شورای امنیت داخلی اسرائیل، ارتش، وزارت حمل و نقل و اداره فرودگاه‌های این رژیم مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این گزارش، این جلسه هفته گذشته به درخواست «آوی جیل»، منشی نظامی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و با هدف "تمرکز تلاش‌ها برای کاهش تشدید تنش" برگزار شد.

اگرچه تصمیم نهایی درباره این ابتکار عمل در نهایت توسط کابینه رژیم صهیونیست اتخاذ خواهد شد، اما حاضران در نشست، اجرایی شدن آن را ممکن ارزیابی کرده‌اند و همچنین تصمیمات آن مورد موافقت سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و هماهنگ کننده اقدامات دولتی ارتش در کرانه باختری قرار گرفته است.

"i۲۴news" به سندی از این نشست دست یافته است که نشان می‌دهد شاباک و پلیس رژیم صهیونیستی شروط و دارا بودن مجوزهایی را برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته‌اند. همچنین در این نشست دو مسیر برای انتقال فلسطینی ها به عربستان مورد بررسی قرار گرفت؛ یک مسیر به صورت غیر مستقیم است؛ به طوری که ابتدا هواپیمای آنها در استانبول به زمین می‌نشیند و فلسطینی‌ها از آنجا عازم عربستان خواهند شد. اما مسیر دوم مستقیم و از فرودگاه مذکور به عربستان سعودی خواهد بود که از یک اهمیت استراتژیک برخوردار است و درصورت تحقق جهشی در مسیر عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو و دیگر کشورها رقم خواهد زد.

این سایت در ادامه آورده است: فلسطینی‌هایی که در داخل اراضی اشغالی ساکن نیستند، بدون مجوز ویژه نمی‌توانند از فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل‌آویو استفاده کنند و آنها معمولاً برای انجام سفرهای بین‌المللی به اردن سفر می‌کنند.

پست بعدی

ادامه مسمومیت دانش‌آموزان این بار در اسلام‌آباد کرج

ش مارس 4 , 2023
مهر نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس کرج احساس مسمومیت کردند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000