نگاهی به نکات جذاب قسمت یازدهم بازی «پدرخوانده»

نگاهی به نکات جذاب قسمت یازدهم بازی «پدرخوانده»

در این مطلب نگاهی انداخته‌ایم به برخی از نکات قابل‌توجه قسمت یازدهم بازی «پدرخوانده» که به‌تازگی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قسمت یازدهم بازی «پدرخوانده» روز دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شده و تاکنون رضایت ۹۳ درصدی مخاطبان را به‌دست آورده است. این قسمت به رقابت اول از گروه ششم اختصاص یافته است. بهنام تشکر، سمیرا حسن‌پور، هومن خیاط، امیرمهدی ژوله، شیدا یوسفی، ارسلان قاسمی، علی صبوری، مجتبی پوربخش، نیکی میربها، عباس غزالی و کیمیا بابائیان یازده بازیکن گروه ششم «پدرخوانده» محسوب می‌شوند. کامبیز دیرباز هم نقش گرداننده این مسابقه را ایفا کرده است.

در ادامه، نگاهی انداخته‌ایم به برخی از نکات جالب قسمت یازدهم «پدرخوانده» که می‌تواند تماشای این قسمت را به تجربه‌ای سرگرم‌کننده بدل کند.

۱. همان‌طور که انتظار می‌رفت، کامبیز دیرباز نقش خود را به‌عنوان گرداننده به‌شکلی حرفه‌ای بازی کرده است. او با تسلطی قابل توجه، هم چندان به بازیکنان نزدیک نمی‌شود و هم در مواردی از خشک و بی‌روح شدن اجرا جلوگیری می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توان به یکی، دو حرکت بامزه از او در شب‌های مختلف اشاره کرد که فاصله‌ای میان کامبیز دیرباز به‌عنوان یک بازیگر و کامبیز دیرباز به‌عنوان یکی از شخصیت‌های بازی «پدرخوانده» ایجاد می‌کند.

۲. از میان یازده بازیکن گروه ششم، پنج نفر (سمیرا حسن‌پور، امیرمهدی ژوله، علی صبوری، نیکی میربها و عباس غزالی) در گروه پنجم هم حضور داشتند، چهار نفر (کیمیا بابائیان، شیدا یوسفی، مجتبی پوربخش و ارسلان قاسمی) هم پیش از این در یکی دیگر از گروه‌ها بازی کرده بودند و دو نفر (بهنام تشکر و هومن خیاط) برای اولین‌بار در مقابل دوربین «پدرخوانده» نشسته‌اند.

۳. طبیعتا با رسیدن به قسمت‌های اخیر، کار برای بازیکن‌ها سخت‌تر شده است چون اکثر بازیکنان شناخت بهتری از هم پیدا کرده‌اند و به‌شکلی هوشمندانه‌تر از قبل می‌توانند رفتارهای همدیگر را تحلیل کنند. چند نمونه از این تحلیل‌ها را در این قسمت می‌بینیم که در مواردی نقش مهمی را نیز در باز شدن گره بازی ایفا کرده‌اند. به‌عنوان مثال در این قسمت یکی از بازیکنان در مورد نفر دیگر می‌گوید او را شهروند می‌داند چون او اصولا وقتی شهروند است خیلی پرتکاپو بازی می‌کند. همین‌طور یکی از بازیکنان به دیگری مشکوک می‌شود چون معمولا وقتی شهروند بوده با انرژی و حرارت بیشتری در بازی شرکت می‌کرده اما در این قسمت خبر چندانی از آن هیجان نیست.

۴. حضور تشکر و خیاط به‌عنوان افراد تازه‌وارد، از جمله نکاتی است که به جذابیت کار کمک کرده است. چهره و جنس بیان و رفتار تشکر به‌گونه‌ای است که چند نفر از شرکت‌کنندگان از همان زمان معارفه به او مشکوک می‌شوند. به‌عنوان مثال سمیرا حسن‌پور می‌گوید حضور تشکر به‌شکلی است که آدم را یاد سال گودمن می‌اندازد! همین اتفاق باعث خلق برخی از لحظات بامزه قسمت یازدهم «پدرخوانده» شده است. اگر روزی قرار باشد که نسخه‌ای ایرانی از فیلم «پدرخوانده» داشته باشیم، بهنام تشکر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی در این نقش باشد! همچنین هم تشکر و هم خیاط نقش مهمی در پیشبرد این قسمت ایفا کرده‌اند. حتی در انتها هم یکی از این دو نفر است که یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در رفتن بازی به‌سمت گره‌گشایی ایفا می‌کند.

۵. در اتفاقی نادر، هر سه مافیای بازی سرِ یک میز نشسته بودند و همین امر به پیچیده‌تر شدن این قسمت کمک کرده است چون پیش‌بینی چنین اتفاقی برای بازیکنان دیگر کار ساده‌ای نیست.

۶. دیرباز در همان ابتدای کار به نقد برخی از شرکت‌کنندگان گروه‌های قبلی پرداخت. او به این اشاره کرد که بعضی از بازیکنان (از جمله نیکی میربها) در برنامه گذشته خیلی راحت در مورد نقش خودشان صحبت می‌کردند و به همین دلیل دست خود را برای طرف مقابل رو کردند. دیرباز در این بخش به یکی از ویژگی‌های سناریوی «پدرخوانده» اشاره کرد. این بازی طوری طراحی شده است که گرداننده بتواند برخورد ملایم‌تری با بازیکنان داشته باشد چون با این کار به بازیکن نقش پدرخوانده این فرصت را می‌دهد که تا پایان بازی، هر شبی که خواست، بتواند از حس ششم خود برای شناسایی دیگران استفاده کند.

۷. خیلی از بازیکنان سبک شخصی خودشان را دارند. به‌عنوان مثال بهنام تشکر همان‌طور که انتظار هم می‌رفت با آرامش بازی می‌کند و به‌ندرت احساسات لحظه‌ای خود را با استفاده از صدای بلند یا حرکت آشکار دست بروز می‌دهد. در عوض علی صبوری مثل همیشه با سرعت صحبت می‌کند و گاهی اوقات ممکن است لحن صحبت او تند هم به‌نظر برسد. تداوم این سبک‌های خاص و شخصی (که به هنر بازیگری هر کدام هم ارتباط دارد) می‌تواند پیش‌بینی‌پذیری آن‌ها را پایین بیاورد. به‌عنوان مثال طرز رفتار تشکر جوری است که حتی وقتی شهروند باشد هم به‌راحتی می‌توان او را مافیا در نظر گرفت درحالی‌که این بخشی از پرفورمنس او است و بنابراین می‌تواند تشکر را در قسمت‌های بعدی به یکی از رقبای قَدَر بازی «پدرخوانده» تبدیل کند.

۸. در اواخر کار، به‌نظر می‌رسد که تکلیف بازی روشن شده است. اما انتخاب یک کارت از سوی یکی از بازیکنان حذف‌شده، تعلیق تازه‌ای ایجاد می‌کند. چنین اتفاقی درست مشابه الگویی است که در فیلم‌های پرتعلیق سینمایی زیاد می‌بینیم؛ وقتی احساس می‌کنیم در آستانه نتیجه‌گیری هستیم اما یکی از شخصیت‌ها برگ تازه‌ای را بازی می‌کند. درست است که در «پدرخوانده» به‌ثمر رسیدن این ایده به کارت‌هایی بستگی دارد که شخصیت‌های حذف‌شده به‌طور اتفاقی انتخاب می‌کنند اما مشخص است که استفاده از چنین تمهیداتی به جذابیت بیشتر بازی «پدرخوانده» کمک کرده است.

«پدرخوانده» خوانشی جدید از بازی محبوب مافیا است که با اضافه‌شدن شخصیت‌های تازه، غنی‌تر و پیش‌بینی‌ناپذیرتر شده است. این روایت به کارگردانی سعید ابوطالب دوشنبه هر هفته ساعت ۸ در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

نگاهی به نکات جذاب قسمت یازدهم بازی «پدرخوانده»

۲۵۹۲۴۷

پست بعدی

زلزله ۶.۶ ریشتری نیوزیلند را لرزاند

ش مارس 4 , 2023
کد خبر: 600463 | ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۱:۳۳:۰۲ اعتمادآنلاین | مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر امروز (شنبه) «جزایر کرمادک»، متعلق به کشور نیوزیلند در اقیانوس آرام جنوبی را لرزاند. به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، این مرکز همچنین اعلام کرد که کانون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000