واکنش پیام فروتن به اظهارات گلشیفته فراهانی

واکنش پیام فروتن به اظهارات گلشیفته فراهانی

فیلمی تقطیع شده و بدون سر و ته از گلشیفته فراهانی منتشر شده که خاورمیانه را «کثافت» نامیده است. شاید این توصیف از دیدگاه غربی‌ها عنوان شده باشد.

همچون زمانی که گفت همه غربی‌ها به اهالی این منطقه تروریست می‌گویند. پس قضاوت کمی دشوار است. اما به فرض که باور او نیز همین بوده باشد:

۱- بله درست است. او از حقیقتی تلخ می‌گوید و به همین دلیل است که مردمان خاورمیانه همواره در آرزو و تلاش خروج از این «کثافت» بوده‌اند. پس کمی با تعصب فاصله بگیریم.

۲- مشکل از زمانی آغاز می‌شود که گلشیفته و گلشیفته‌ها هرگز به این مهم اشاره نمی‌کنند که این «کثافت» چند صد ساله محصول کیست!

۳- زمانی اصفهان یک ابرشهر بود و به آن نصف جهان می‌گفتند؛ زیرا تمام ملل در آن رفت و آمد داشتند و یکی از قطب‌های تجارت جهان محسوب می‌شد. پس از آن چه شد؟!

قریب به چهارصد سال است که انگلستان، اسپانیا، پرتغال، هلند، روسیه و آمریکا، خاورمیانه را راحت نگذاشته‌اند و در نهایت آن را به همین کثافتی که خانم می‌فرمایند تبدیل کرده‌اند و حالا تلاش دارند تا به آن دموکراسی هدیه کنند!

۴- شما خاورمیانه را به حال خود بگذارید؛ برای خود بهشتی می‌شود. همچنان که بود؛ در زمانی که یا نبودید یا به همسایگان هم‌قاره‌ای خود بربر می‌گفتید.

۵۷۵۷

پست بعدی

بمب خبری آگوئرو: مسی به دنبال حضور در تیم آرژانتینی

ی فوریه 26 , 2023
ورزش سه نوشت: سرخیو آگوئرو، دوست صمیمی لیونل مسی و هم‌تیمی سابق او در تیم ملی آرژانتین، می‌گوید لئو به شکل جدی به بازی کردن در تیم دوران کودکی‌اش نیوولز اولد بویز فکر می‌کند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000