بیت کوین می‌تواند سطح ۲۴ هزار دلار را پس بگیرد؟

بیت کوین می‌تواند سطح ۲۴ هزار دلار را پس بگیرد؟

تجارت‌نیوز نوشت :بیت کوین از بالاترین قیمت اخیر خود یعنی ۲۵۱۰۰ دلار به زیر ۲۴۰۰۰ دلار رسید. اتریوم نیز روند نزولی بیت کوین را دنبال کرد و در همین بازه افت تدریجی را تجربه کرده است.

روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین را می‌توان در درجه اول به انتشار داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و ارقام PCE نسبت داد.

علاوه بر این، انتشار آتی صورت‌جلسه فدرال رزرو در ماه فوریه عامل دیگری است که منجر به تردید سرمایه‌گذاران شده و به روند اخیر بیت کوین کمک کرده است. با این حال، انتظار می‌رود بانک مرکزی در صورت‌جلسه خود موضعی تند اتخاذ کند.

قیمت فعلی این ارز دیجیتال ۲۳ هزار و ۷۵۰ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن در سطح ۲۸.۹ میلیارد دلار قرار دارد.

در بازه زمانی ۲ ساعته، بیت کوین یک الگوی مثلث صعودی را نشان می‌دهد. حمایت این رمز ارز در نزدیکی سطح ۲۴ هزار دلار همچنان فعال است. اگر قیمت بیت کوین به زیر این سطح سقوط کند، انتظار می‌رود سطح حمایت بعدی در حدود ۲۳ هزار و ۴۰۰ دلار باشد.

اندیکاتورهای RSI و MACD در حال حاضر در منطقه فروش قرار دارند و فشار فروش بیشتری را بر بیت کوین نشان می‌دهند.

در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش بیت کوین ۰.۴۷ درصد افزایش داشته است. بیت کوین با ارزش بازاری ۴۶۷ میلیارد دلار، عرضه در گردش ۱۹،۲۹۹،۲۴۳ کوین و حداکثر عرضه ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ کوین، جایگاه اول را در بازار ارزهای دیجیتال دارد.

در بازه کوتاه مدت، اولین سطح مقاومت بیت کوین را می‌توان در ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار تعیین کرد. در صورت افزایش فشار خرید، قیمت می‌تواند سطح مذکور را بشکند و راه را برای رسیدن بیت کوین به سطح ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلار هموار کند.

ارقام PMI به فدرال رزرو فرصت اقتصادی بیشتری برای افزایش نرخ‌های بهره داده است. برخلاف تحولات نظارتی مثبت اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، این بازار نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند.

این موضوع احتمالاً به دلیل رفتار محتاطانه بازار در انتظار انتشار صورت‌جلسات نشست فوریه فدرال رزرو است که دید عمیق‌تری را درباره نرخ بهره و سیاست پولی ایالات متحده ارائه می‌دهد. علاوه بر این، انتظار می‌رود انتشار آتی شاخص هزینه‌های مصرف شخصی نیز، نوسانات بازار را افزایش دهد.

توجه به این نکته ضروری است که صورت‌جلسه نشست فوریه فدرال رزرو که قرار است اواخر امروز منتشر شود، به طور گسترده مواضع جنگ‌طلبانه بانک مرکزی را بازتاب می‌کند.

گفتنی است، پتانسیل افزایش نرخ بهره می‌تواند نقدینگی را در بازار محدود کند. این مسئله برای ارزهای دیجیتال نامطلوب است، زیرا بازدهی بالاتر می‌تواند سرمایه‌گذاران را وادار به خروج دارایی از سرمایه‌گذاری‌های پرریسک کند.

سرمایه‌گذاران توجه زیادی به انتشار شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در روز پنجشنبه خواهند داشت، زیرا انتظار می‌رود تورم در ماه ژانویه در سطح بالایی قرار گیرد.

وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) افزایش نظارت خود را برای شناسایی فعالیت‌های غیرقانونی مربوط به ارز دیجیتال در شرکت‌های تحت نظارت خود را اعلام کرده است. این ارتقا بخشی از تلاش‌های این آژانس برای حفظ رقابت در بازار و اتخاذ رویکردی فعالانه نسبت به ارزهای نوین است.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰

پست بعدی

فیلم | این بالگردهای روسی به ایران می‌آیند

پ فوریه 23 , 2023
با توجه به خبرسازی های انجام شده توسط سایت های دولتی در ایران، ممکن است بالگردهای کاموف-۵۲ و میل-۲۸ به عنوان پرنده های رزمی در سازمان های دفاعی ایران به خدمت گرفته شوند. دریافت 11 MB به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بالگرد کاموف ۵۲ تمساح (Kamov Ka-52 Alligator)، یک بالگرد تهاجمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000