آمریکا رئیس‌جمهوری سابق پرو را تحویل می‌دهد

آمریکا رئیس‌جمهوری سابق پرو را تحویل می‌دهد

دفتر دادستانی کل پرو اعلام کرد که وزارت امورخارجه آمریکا با استرداد آلخاندرو تولدو، رئیس‌جمهوری سابق پرو به کشورش برای مواجهه با اتهامات فساد، تبانی و پولشویی موافقت کرده است. او ممکن است به ۲۰ سال و شش ماه زندان محکوم شود.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، آلخاندرو تولدو متهم به دریافت نزدیک به ۳۲ میلیون دلار رشوه از شرکت ساخت و ساز برزیلی اودبرشت (Odebrecht) در زمان خدمت به عنوان رئیس جمهور بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در ازای واگذاری قرارداد پرسود به این شرکت برای ساخت دو بخش از پروژه عظیم بزرگراه بین اقیانوسی است که جنوب پرو و برزیل را به هم متصل می‌کند. این اتهامات بخشی از تحقیقات گسترده موسوم به «کارواش» است.

رافائل ولا، هماهنگ‌کننده دادستان ویژه این پرونده گفت که تولدو از تصمیم وزارت خارجه آمریکا مطلع شده است و این به او اجازه می‌دهد تا داوطلبانه خود را به مقامات پرو تسلیم کند. او با اشاره به اینکه «کار تمام شده است» و «فقط تکمیل تصمیم مذکور مورد انتظار است»، خاطرنشان کرد: هیچ درخواست تجدیدنظری برای تولدو باقی نمانده است.

تولدو اتهاماتش را تکذیب می‌کند. او در ایالات متحده متهم نشده و در کالیفرنیا زندگی می‌کند و تحت نظارت الکترونیکی از طریق مچ بند قرار دارد.

رئیس‌جمهوری سابق پرو در سال ۲۰۱۹ پس از تایید یک قاضی آمریکایی با درخواست استرداد لیما در سال ۲۰۱۸، به این دلیل که شواهد «کافی» دال بر مجرمیت او ثابت شده، دستگیر شد. او در سال ۲۰۲۰ با قرار وثیقه آزاد شد و در حصر خانگی قرار گرفت. یک قاضی پرویی در سال ۲۰۱۷ با دستور دستگیری بین‌المللی تولدو و همچنین بازداشت پیشگیرانه ۱۸ ماهه، این روند را آغاز کرد.

311311

پست بعدی

پایان هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

پ فوریه 23 , 2023
ایرنا نوشت: نمایشگاه‌هایی همچون «برای زندگی»، «وضعیت انسان» و «نتی به نام سکوت» در گالری‌ها و نگارخانه‌های مراکز فرهنگی هنری پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است. نمایشگاه بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان تهران موسوم به «ایرانِ عزیزِ ما» با نمایشگاه‌گردانی نصیر بشیری دوم اسفند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000