دعوای داخلی در دولت روسیه بالا گرفت؛ سرآشپز پوتین فرماندهان ارتش را به خیانت متهم کرد

دعوای داخلی در دولت روسیه بالا گرفت؛ سرآشپز پوتین فرماندهان ارتش را به خیانت متهم کرد کد خبر: 598523 | ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۲۰:۵۵:۰۸ اعتمادآنلاین |

رییس گروه شبه‌نظامیان واگنر، رییس ستاد ارتش و وزارت دفاع روسیه را به خیانت متهم کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر، وزیر دفاع روسیه و رئیس ستاد کل ارتش این کشور را به محروم کردن نیروهای این گروه از مهمات و تلاش برای نابودی واگنر متهم کرد – اقداماتی که به گفته او معادل خیانت است.

کشورهای غربی، گروه واگنر را مزدور ارتش روسیه دانسته و در لیست گروه‌های تحت تحریم قرار داده‌اند. انتقاد امروز پریگوژین از سیستم ارتش در روسیه نشانه‌ای آشکار از بروز اختلافات جدی در صفوف فرماندهی ارتش این کشور به شمار می‌رود.

پریگوژین در پیامی صوتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «به سادگی مخالفت مستقیمی در جریان است. این را می توان معادل خیانت بزرگ دانست. این دومین پیامی است که طی دو روز توسط پریگوژین منتشر می شود. روز دوشنبه، او شکایت کرد که مقامات ناشناس به دلیل خصومت شخصی با وی، از ارائه تجهیزات واگنر خودداری می کنند.

پریگوژین که ظاهراً عصبانی بود و گاهی با صدای بلند صحبت می‌کرد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف، ارشدترین مقام نظامی این کشور را متهم کرد که عمداً باعث کمبود تسلیحات شده‌اند که به گفته او باعث افزایش تلفات در میان نیروهای واگنر در حال جنگ در اطراف باخموت اوکراین شده است.

پست بعدی

از اصرار آموزش‌وپرورش برای حضورش شدن مدارس تا نگرانی دانش‌آموزان و دانش‌آموزان

س فوریه 21 , 2023
کد خبر: 598392 | ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۲۱:۵۰:۱۲ اعتمادآنلاین | روزنامه شرق گزارشی میدانی از وضعیت مدارس قم بعد از ماجرای پر سر و صدای یک اپیدمی عجیب دارد و در آن با برخی معلمان و دانش‌آموزان درگیر، مصاحبه کرده است. به گزارش شرق، بخش‌های مهم این گفت‌وگوها را در ادامه می‌خوانید: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000