بروز فلجی بعد از مسمومیت‌ها شایع است اما ماندگار نیست

بروز فلجی بعد از مسمومیت‌ها شایع است اما ماندگار نیست کد خبر: 598389 | ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۹:۵۰:۳۵ اعتمادآنلاین |

روزنامه همشهری در گفت‌وگو با معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی قم و رییس بخش بیمارستان لقمان حکیم تهران در پاسخ به اظهارات برخی خانواده‌های دانش‌آموزان مسموم شده قمی که از فلج شدن فرزندان خود بعد از مسمومیت خبر داده‌اند نوشته بروز فلجی بعد از مسمومیت‌ها طبیعی است اما در همین حال تاکید کرده این عارضه ماندگار نیست!

به گزارش همشهری، برخی خانواده‌ها (دانش‌آموزان مسموم‌شده قمی) مدعی فلج‌شدن فرزندانشان با بروز این مسمومیت‌ها هستند. البته بروز فلجی بعد از مسمومیت‌ها امری شایع است. شاهین شادنیا، رئیس بخش ICU مسمومان بیمارستان لقمان حکیم تهران در این‌باره می‌گوید: «درباره دانش‌آموزان قمی با توجه به اینکه آنها را معاینه و ویزیت نکردم، نمی‌توانم نظر خاصی ارائه کنم. این دانش‌آموزان ممکن است ادعا کنند که دچار لمسی دست یا پا هستند، اما در معاینه بالینی می‌توان در این‌باره نظر قطعی داد. البته به‌صورت کلی در کنار بسیاری از مسائل و علل نورولوژیک، یکی از عوارض مسمومیت‌ها، فلجی است.»

این روزنامه در ادامه به نقل از مجید محبی، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی قم نوشت:منظور از اثر ماندگار، آسیب‌های مغزی است که به‌واسطه مسمومیت، فرد متحمل آنها می‌شود و هرگونه عوارض مسمومیت به جز این مسئله، اثر غیرماندگار است؛ بنابراین اینکه برخی از دانش‌آموزان هنوز هم پس از گذشت مدتی، ضعف و بی‌حسی در پاها یا احساس تنگی‌نفس دارند که همگی عوارض خفیف و غیرماندگاری است که به مرور زمان برطرف می‌شود. نوار عصب و عضله دانش‌آموزان مسموم شده در استان، مؤید این است که هیچ آسیب جسمانی برای آنها به‌وجود نیامده است.

پست بعدی

درشت ترین اسکناس اقتصاد ایران در برابر دلار چقدر آب رفت؟

س فوریه 21 , 2023
فردای اقتصاد نوشت:اولین بار در مرداد سال ۸۷ بود که بانک مرکزی از ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی به عنوان درشت‌ترین اسکناس اقتصاد ایران رونمایی کرد. در آن زمان قیمت دلار در بازار آزاد ۹۷۰ تومان بود، یعنی بزرگ‌ترین اسکناسی که دولت روانه بازار کرده بود بیش از ۱۰۰ دلار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000