در شرایط کنونی فقط باید از رفع تحریم‌ها حمایت کرد

اعتمادآنلاین|

محمد سالاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ضرورت نگاه به برجام به عنوان یک قرارداد ملی گفت: در خصوص توافق هسته‌ای توجه به این نکته ضروری است که برجام مربوط به یک دولت یا جریان سیاسی خاص نبوده و نیست بلکه یک تصمیم ملی است و تصمیمی است که علاوه بر تایید شورای امنیت ملی، مصوبه مجلس و شورای نگهبان را نیز به همراه دارد. اینکه امروز کسانی شبانه روز و از این کشور به آن کشور به دنبال احیای برجام هستند که در گذشته به دلیل منافع باندی و جناحی، برجام را ترکمنچای و خیانت می‌دانستند و یا به آتش زدن آن افتخار می‌کردند، اگر چوب خدا نباشد قطعا عبرتی است برای ثبت در تاریخ. این جریان باید در وسط معرکه مدیریت اجرایی کشور قرار می‌گرفت تا متوجه شود امکان اداره کشور بدون تعامل با جامعه جهانی و با گفتار درمانی میسر نیست.

به گزارش ایلنا، وی تصریح کرد: همه دلسوزان کشور و هر وطن‌پرستی که دغدغه ایران را دارد و وضعیت اقتصادی مردم برایش مهم است، باید بدون توجه به اختلافات سیاسی، از هر اقدامی که منجر به رفع تحریم‌ها و تنش‌زدایی در روابط بین‌الملل می‌شود، حمایت کند تا از رنج و درد مردم کاسته شود و کشور به ریل توسعه بازگردد؛ چراکه از تداوم وضعیت کنونی همه متضرر خواهند شد.

سالاری گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تا جایی که توان دارند سعی در احیای برجام خواهند داشت. اصلاح‌طلبان و اعتدالیون هم که از ابتدا منافع ملی را در تنش‌زدایی در عرصه داخلی و خارجی جست‌وجو می‌کردند و طبیعتا از هر توافقی به نفع مردم حمایت می‌کنند. در نتیجه برجام و احیای آن، تنها از سوی کاسبان تحریم می‌تواند مورد تعرض و سوءاستفاده قرار بگیرد که کنترل آن نیز وظیفه دولت و نهادهای امنیتی و حاکمیتی است که خود بهتر از دیگران نسبت به عملکرد کاسبان تحریم اشراف دارند. پس بهتر است که تلاش ملی و رسانه‌ای برای جلب حمایت همگان از توافق احتمالی صورت بگیرد تا این دوران بدون کمترین چالشی سپری شود.

سالاری با اشاره به اینکه اکنون فقط باید از احیای برجام و رفع تحریم‌ها حمایت کرد، گفت: در مورد برجام به تفصیل سخن گفته شده و آسیب‌های جدی که به دلیل نگاه‌های سیاسی و سوءاستفاده‌های جناحی به کشور وارد شده، بر کسی پوشیده نیست. اما در نگاهی جامع‌تر شاهد هستیم که متاسفانه بسیاری از موضوعات مهم در کشور در کوتاه زمانی به مجادلات سیاسی و رسانه‌ای تبدیل و با تقلیل اهمیت آن از سطح منافع ملی به منافع جناحی به کف خیابان آورده می‌شود. این روشی است که برای قلب واقعیت و انحراف از متن و بطن موضوع اصلی، از سوی جریانات تندرو دنبال می‌شود و به یک سنت همیشگی در میان این جریانات تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: تصمیم‌سازی در خصوص موضوعاتی مانند برجام، برگزاری رفراندوم، ورود بانوان به ورزشگاه، ریاست‌جمهوری بانوان و بسیاری مسائل دیگر که می‌توانست در یک فضای آرام صورت بگیرد، با همین روش مذموم، به یک چالش جدی و یک دوقطبی مخرب تبدیل و امکان تصمیم‌گیری از همه سلب شد. طبیعتا برای رسیدن به یک حکمرانی مطلوب باید چاره‌ای برای این امر اندیشیده شود تا کشور از هزینه‌های آن در امان بماند.

پست بعدی

خبرگزاری اصولگرا، روزنامه کرباسچی را به آشوب طلبی متهم کرد

ی آگوست 21 , 2022
خبرگزاری فارس نوشت:روزنامه هم‌میهن که به تازگی و با جدایی کرباسچی از روزنامه کارگزاران منتشر می‌شود، برای دیده شدن تلاش می‌کند اخبار خاص و تحلیل‌های جنجالی منتشر کند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000