کمبود چغندر عامل افزایش واردات شکر

کمبود چغندر عامل افزایش واردات شکر

ایسنا نوشت:سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی علت افزایش واردات شکر را کاهش میزان تولید چغندر قند در کشور و تفاوت قیمت ارز نیمایی با ارز آزاد عنوان کرد.

ذبیح الله اعظمی با اشاره کاهش میزان تولید چغندر قند در کشور گفت: متاسفانه تولید چغندر قند و به تبع آن شکر به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل میزان واردات شکر تا امروز به ۱.۱میلیون تن رسیده است.

وی تاکید کرد: تفاوت قیمت ارز نیمایی با ارز آزاد در حال ایجاد مساله است و در مقایسه با تولید، اشتیاق بیشتری برای واردات شکر وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در پایان با انتقاد از عملکرد وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اظهار کرد: از طرف دیگر کارخانجات تولید قند و شکر در کشور فرسوده شده‌اند و گویی که وزارت‌خانه‌های صمت و کشاورزی اراده‌ای برای بازسازی و نوسازی آنها و همچنین احداث کارخانجات جدید ندارند.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰

پست بعدی

قتل نوجوان 16 ساله در دعوای خیابانی

ش فوریه 18 , 2023
کد خبر: 597800 | ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۱۱:۵۷:۵۶ اعتمادآنلاین | پسری جوان که در جریان یک نزاع خیابانی نوجوانی 16 ساله را کشته است، دستگیر شد. به گزارش اعتمادآنلاین، ماموران در پی اعلام گزارشی از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گرمسار مبنی بر وقوع نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000