ماشین تولید نقدینگی پرشتاب کار می‌کند/ میرزایی: دولت برای پرداخت هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد با کسری بودجه بزرگی مواجه است

ماشین تولید نقدینگی پرشتاب کار می‌کند/ میرزایی: دولت برای پرداخت هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد با کسری بودجه بزرگی مواجه است

یک کارشناس اقتصادی گفت: با کسری بودجه بزرگی که داریم، همین الان دولت برای پرداخت هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد با کسری بودجه بزرگی مواجه است.

حجت میرزایی در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که بانک مرکزی تاکید دارد که نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی را تا پایان سال کاهش خواهیم داد و الان هم روندی کاهنده دارد. شما چنین نمایی را در اقتصاد کشور می‌بیند؛ آن هم زمانی که نرخ تورم افزایشی است؟ اظهار داشت: همچنان ماشین تولید نقدینگی پرشتاب کار می‌کند و هیچ اثری یا نشانه‌ای از این‌که سرعت تولید نقدینگی کند شده باشد، وجود ندارد.

وی افزود: در آینده هم عواملی که ضرورت افزایش نقدینگی را ایجاد کند، جدی‌تر می‌شود. مثل تعیین تامین حقوق و مزایا و عیدی و پاداش و سنوات آخر سال یا هزینه‌های جاری دولت در۲ ماه آخر سال.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: واقعیت این است که با کسری بودجه بزرگی که داریم، همین الان دولت برای پرداخت هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد با کسری بودجه بزرگی مواجه است.

میرزایی عنوان کرد: دولت این کسری را چگونه می‌خواهد جبران کند؟ نه بازار سرمایه وضعیتی دارد که دولت بتواند دارایی ارائه کند و نه چندان دارایی نقدشونده و قابل فروشی دولت دارد که بتواند تامین مالی کند. ضمن این‌که این دارایی‌ها به سرعت نقد نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها راهی که می‌ماند، تامین کسری بودجه از محل افزایش نرخ ارز یا انتشار نقدینگی است.

مشروح گفت‌وگو با حجت میرزایی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

بزرگداشت معشوقه‌ی جبران خلیل جبران/ شمشیری برای دفع ارواح شیطانی

ج فوریه 17 , 2023
هر روز شاهد اخبار زیادی در سراسر جهان هستیم. اخباری با موضوعات مختلف و در حوزه‌های متفاوت. در این بخش سعی شده تا به اخبار کوتاه و جذاب فرهنگی – هنری جهان در حوزه‌های مختلف چون: موسیقی، فیلم، تئاتر، تلویزیون و … پرداخته شود. سمیه تاج الدین: با توجه به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000