با اهدای سیمرغ به برگزیدگان بخش ملی و بین‌المللی؛جشنواره چهل و یکم به پایان رسید

با اهدای سیمرغ به برگزیدگان بخش ملی و بین‌المللی؛جشنواره چهل و یکم به پایان رسید کد خبر: 596558 | ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ۲۰:۴۳:۲۹ اعتمادآنلاین |

مراسم اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور تعدادی از هنرمندان، مسئولان و اهالی رسانه شامگاه شنبه 22 بهمن با اجرای محمدرضا شهیدی فرد و با یک ساعت تاخیر در سالن همایش‌های برج میلادبرگزار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین؛ در بخش بین الملل جایزه ویژه بخش بین الادیان به فیلم هوک به کارگردانی حسین ریگی رسید.

جایزه بخش مقاومت به فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی اهدا شد. محمد حسین لطیفی جایزه اش را به شهید بروجردی تقدیم کرد , و گفت: من فقط مقاومت را به تصویر کشیدم و کار بزرگی نکردم. پس اگر جایزه ای هست قطعا متعلق به شهدا و خانواده هایشان است. همچنین دختر شهید بروجردی گفت: این فیلم بعد از ۴۰ سال با شجاعت آقای لطیفی تولید شد. از تمام دوستان تشکر و در نهایت به پاس قدردانی از زحمات آقای بابک حمیدیان بازیگر اصلی محمد بروجردی بسیار زیبا درخشید، تندیس را به ایشان تقدیم می کنم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مقاومت به محمد عسگری برای فیلم اتاقک گلی اهدا شد. همچنین در بخش جلوه گاه شرق ،سیمرغ بلورین بهترین دستاورد به سبحان رخشانی برای بازی در فیلم هوک اهدا شد. این بازیگر جایزه خود را به مردم و خطه سیستان و بلوچستان تقدیم کرد. سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه بخش جلوه گاه شرق به آسل ژوراوی از قزاقستان رسید.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به بویان کیشیگ از چین برای اثر هارهو رسید.سیمرغ بلورین جایزه ویژه داوران به باسل الخطیب از سوریه برای فیلم حکیم اهدا شد.همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم به آمار سیخان بالجینیام برای فیلم ماه کامل از کشور مغولستان اهدا شد.

در بخش سینمای سعادت جایزه بهترین دستاورد هنری به الکساندر ساخاروف برای فیلم افسانه پریان از روسیه اهدا شد.سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه هم به لیوبوف باریسوا از روسیه برای فیلم بدون ایوان دفنم نکن اهدا شد.

ادامه دارد …

پست بعدی

قطری ها میلیاردر بریتانیایی را زمین زدند!

ش فوریه 11 , 2023
سر جیم رتکلیف با یک مانع بزرگ برای خرید منچستر یونایتد مواجه شده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این میلیاردر بریتانیایی اولین کسی بود که در نوامبر سال گذشته از علاقه خود برای خرید منچستر یونایتد پرده برداشت. او هفته گذشته نیز مورگان را برای اینکه راهش در راه خرید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000