دولت در بودجه بین بد و بدتر انتخاب کرده است

دولت در بودجه بین بد و بدتر انتخاب کرده است کد خبر: 592530 | ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۰:۱۰:۲۵ اعتمادآنلاین |

روزنامه خراسان لایحه بودجه ۱۴۰۲ را فهرستی از انتخاب‌های بد دانسته اما در همین حال تاکید کرده دولت چاره‌ای جز انتخاب بد در مقابل بدتر نداشته است!

به گزارش خراسان، اقتصاد کشور پس از یک دهه رشد نزدیک به صفر در سال‌های 91 تا 1400 و پس از نزدیک به 4 سال تورم بالای 40 درصد، در شرایطی قرار گرفته است که در برخی موضوعات ناگزیر از انتخاب بین بد و بدتر است. اگر بخواهیم با این مقدمه سراغ لایحه بودجه 1402 برویم، فهرستی از این انتخاب های بد را می بینیم که نقد جدی به آن ها وارد است اما بعضا می توان آن را انتخابی بهتر از گزینه بدتر دانست.

این روزنامه اصولگرا مثال زده است: رشد مالیات ها برای فرار از کسری بودجه و استقراض از بانک مرکزی، رشد نسبت کسری تراز عملیاتی (تامین هزینه های جاری از محل فروش نفت و اموال دولت) در عوض رشد بدهی های دولت و برخی تصمیمات برای افزایش سن بازنشستگی در عوض تشدید ناترازی صندوق های بازنشستگی، انتخاب هایی بد به جای بدتر است.

پست بعدی

مرگ عجیب هنرمند سینمایی

ش ژانویه 21 , 2023
ایرنا نوشت: دان کمبرن تدوینگر آثاری چون «ایزی رایدر»، «بلوم این لاو»،«هیندنبورگ» و «عشق‌بازی با سنگ» در سن ۹۳ سالگی درگذشت. یکی از نزدیکان دان کامبرن به هالیوود ریپورتر گفته که او به دلیل عوارض ناشی از سقوط در سه هفته پیش، روز چهارشنبه گذشته در مرکز پزشکی پراویدنس سنت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000