افشای دلیل سفر نخست‌وزیر عراق به آلمان

افشای دلیل سفر نخست‌وزیر عراق به آلمان کد خبر: 591211 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۲:۵۴:۰۲ اعتمادآنلاین |

منبعی آگاه از «هدف مهم» سفر هفته آینده «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق به آلمان پرده برداشت.

به گزارش شفقنا، منبع مذکور در گفت‌وگو با الفرات تصریح کرد: «در سفر السودانی به آلمان که پیش از سفر وی به امریکا انجام می‌شود، با شرکت انرژی زیمنس برای توسعه شبکه برق عراق و ساخت نیروگاه‌ها توافق خواهد شد اما تامین مالی آن با وام از امریکا خواهد بود لذا طرف امریکایی این بار به این توافق اعتراض نخواهد کرد زیرا کار از آلمان و تامین مالی از امریکا خواهد بود. این سفر برای بهبود وضعیت برق در عراق مهم است و بعد از آن سفری به فرانسه انجام خواهد شد و توافقی برای صادرات گاز عراق به ارزش 17 میلیارد دلار انجام خواهد شد.»

السودانی پیش از این اعلام کرده بود که در پاسخ به دعوت «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان، چهارشنبه هفته آینده به برلین سفر خواهد کرد.

«جو کایزر»، رئیس هیات مدیره شرکت زیمنس پیش از این در 8 اکتبر سال 2018 میلادی گفته بود: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا فشار سنگینی بر عراقی‌ها به خاطر امضای قرارداد توسعه شبکه برق عراق با شرکت زیمنس وارد کرده است.»

پست بعدی

راههای مسدود بازگشایی شد/امدادرسانی به ۱۶۹ خودرو گرفتار در برف

پ ژانویه 12 , 2023
مشهد ـ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همه راه‌های شریانی و اصلی استان که پیش از این به دلیل برف و کولاک مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد. به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شهامت اظهار کرد: جاده اصلی کلات – مشهد و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000